شناسه خبر:59465
1401/6/9 09:35:43

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری قصر شیرین گفت: موضوع حاشیه‌نشینی در این شهرستان مرزی زیبنده نظام جمهوی اسلامی نیست و باید این معضل با به‌کارگیری ظرفیت‌ها و راه‌حل‌های قانونی سامان‌دهی شود.

«محمد حیدری» روز سه‌شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قصر شیرین افزود: جمهوری اسلامی برای حل مشکلات همواره راه‌ حل قانونی دارد، ازاین‌رو سامان‌دهی این معضل در دستور کار قرار گرفته و اجازه نمی‌دهیم شرایط حاشیه‌نشینی در قصر شیرین ادامه داشته باشد.

وی اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر نقش اساسی در مدیریت شهری دارند و باید دلسوز مردم باشند و به سمت حل مشکلات شهر حرکت کنند.

نماینده عالی دولت در قصر شیرین در ادامه گفت: برای سامان‌دهی مشکلات شهر و حاشیه‌نشینی نباید اسیر کاغذبازی شویم، بلکه باید از هر ظرفیتی برای تغییر وضع موجود استفاده کنیم.

حیدری ادامه داد: شهرداری در حوزه اربعین و تردد زائران باید فعالیت بیشتری داشته و با نصب تابلوهای راهنمای زائر در مسیر، به‌صورت تمام‌قد پای کار باشد و نیازمندی‌های شهرداری را برای اربعین و ملزومات آن درخصوص زیباسازی شهر، جمع‌آوری پسماندهای مسیر و ماشین‌آلات و نیروی انسانی انجام دهد.

در این جلسه اعضای شورا درخصوص پیگیری موضوع حاشیه‌نشین‌ها به ارائه راهکارهایی پرداختند.

در شهرستان قصر شیرین حاشیه‌نشینی در محله بلوکی‌های قصر جدید، پالی‌آباد و محله پشت امیدوار خلاصه می‌شود.

ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان قصر شیرین و وجود مرزهای خسروی و پرویزخان با کارکرد اقتصادی بالا، باعث شد که در سال‌های گذشته افرادی به این منطقه مهاجرت کرده و اقدام به ساخت‌وسازهای غیر مجاز در محله‌های حاشیه قصر شیرین کنند که عموماً از قشر کم‌درآمد هستند.

در محله بلوکی‌های قصر جدید در حاشیه شهر قصر شیرین برای احداث هر منزل مسکونی 113 متر زمین تعلق می‌گیرد که به مالکان این واحدها تسهیلات 200 میلیون تومانی با بازپرداخت 20 ساله برای درجاسازی واحدها اعطا می‌شود.

برای محلات حاشیه‌نشین پالی‌آباد و امیدوار هم مسکن و شهرسازی طرحی تصویب کرده که اگر این طرح اجرا نشود، مثل قصر جدید درجاسازی می‌شوند.

قصر شیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

شناسه خبر 59465