شناسه خبر:59504
1401/6/12 09:40:21

سپهرغرب، گروه خبر: در سفر یک‌روزه سردار وحیدی به استان همدان برنامه‌های مختلفی گنجانده شده بود وزیرکشور زمانی را نیز برای بازدید از پروژه آبرسانی به شهر همدان که چشم یک شهر 600هزار نفری به آن است اختصاص داد و گفت:هفته آینده مشکل آب همدان به شکل اضطراری حل می‌شود

روز پنجشنبه وزیر کشور پس از ورود به همدان مورد استقبال رسمی استاندار همدان، اعضای شورای تامین و فرماندهان نظامی انتظامی قرار گرفت و شرکت در مراسم روز پدافند هوایی، بازدید از گلخانه گل رز (کوریجان)، بازدید از خط انتقال 16 کیلومتری آب شرب همدان (بای‌پس) و بازدید از پارک علم و فناوری از جمله برنامه‌های وزیر کشور به همدان بود.

وزیر کشور گفت: بخش زیادی از وظیفه حفظ جمهوری اسلامی به عهده نیروهای پدافند است، کسانی که همواره بیدار هستند و اعمال دشمن را رصد و توطئه‌های آنها را کشف می‌کنند و اجازه نمی‌دهند خیال باطلی علیه کشور کنند.

سردار احمد وحیدی با بیان اینکه شهید نوژه به حق نقش با اهمیتی در تحکیم امنیت کشور دارد اظهار کرد: اینجا مکان مقدسی است به ویژه اینکه به نام شهدای سوباشی و شهدای نوژه مزین است و ما را متوجه دائمی این می‌کند که انقلاب اسلامی به دست چه کسانی به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه امروز عهد بزرگی را در غیبت آن‌ها داریم و باید به آن عمل کنیم گفت: عزیزان پدافند هوایی نزدیکترین‌ها افراد به آیه شریفه «صدقوا ماعاهدالله» هستند و عهد خدا این است که در حفظ امانت کوشا باشیم.

وزیر کشور افزود: یاد شهید بزرگوار و شهید سلیمانی را زنده می‌کنیم که فرمود «جمهوری اسلامی ایران حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند.» بخش زیادی از حفظ حرم یعنی حفظ جمهوری اسلامی به عهده نیروهای پدافند است، کسانی که همواره بیدار هستند و اعمال دشمن را رصد و توطئه‌های آنها را کشف می‌کنند و اجازه نمی‌دهند خیال باطلی کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز پیکر کشورهای اسلامی خونین است اما دشمنان نمی‌توانند به خاک کشور ما به خاطر حضور جمع حاضر، تجاوزی کنند چون شما آماده‌اید و همه روزها روز شماست گفت: قبلا پدافند هوایی بود و در دوران دفاع مقدس هم بسیار موثر بودند اما در سال 87 تبدیل به نیرو شد و چه تدبیر مهمی بود.

رمز موفقیت جمهوری اسلامی عدم اعتماد به دشمنان است

وحیدی با اشاره به اینکه نیروهای پدافند هوایی در این سال‌ها رشد خوبی داشته است عنوان کرد: تجهیزات نیروهای هوایی بسیار پیچیده است و پیچیده‌ترین رادارها در این مجموعه به کار می‌رود، امروز جمهوری اسلامی خوشبختانه در حوزه رادار پیشرفته است که رادارها به کار گرفته شد در ایران جزو رادارهای خوب در دنیا هستند.

وی با بیان اینکه حوزه راداری بسیار حوزه مهمی است و در این زمینه جزو کشورهای ردیف اول هستیم گفت: جمهوری اسلامی در حوزه موشکی نیز بسیار پیشرفته است و همه آنها بومی بوده و توسط فرزندان این خاک و آب تولید می‌شوند بنابراین امروز می‌توانیم بگوییم یک پدافند هوایی مستقل داریم‌.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه راداری کشف و ردیابی پیشرفته هستیم و پدافند هوایی در سه حوزه دریایی و زمینی نیز موفق بوده و در این حوزه نیز قدرت ایجاد شده است تأکید کرد: قدرت پدافندی حائز اهمیتی در کشور خلق شده که دشمن بارها باید به فضای موجود ما فکر کند اما نخواهد توانست به آن برسد.

وی خطاب به جمع گفت: این موفقیت بر شما مبارک باد شمایی که خود به وجود آورنده چنین قدرتی هستید که در کل دنیا طنین‌انداز شده است.

وحیدی ظرفیت پدافند هوایی کشور را بسیار مطلوب دانست و گفت: امروز ما در این زمینه توانمندی ارزشمندی داریم که جای تقدیر از دست‌اندرکاران دارد، یاد شهدای عزیز را نیز گرامی می‌داریم به ویژه شهدای عزیز سوباشی.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت جمهوری اسلامی عدم اعتماد به دشمنان بوده و تجربه نیز ثابت کرده که دشمن همواره غیر قابل اعتماد بوده و هست خطاب به جمع حاضر گفت: در چنین روزی خداوند به شما توفیق داده که افتخارآفرین باشید و ما قدردان هستیم.

در پایان مراسم از خانواده شهدا و نیروهای پدافند در پایگاه شهیدنوژه همدان تجلیل شد.

استاندار همدان در این مراسم گفت: کشور امروز از یک قدرت بازدارنده عالی برخوردار هستیم و هیچ کس جرات نگاه چپ به کشور ما را ندارد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد ابتدا به مدیریت بحران آب در استان پرداخت و اظهار کرد: در مشکل آبرسانی همدان سردار وحیدی، وزیر کشور پیگیری خوبی داشته و دستوراتی را برای ارسال تانکرها داشتند و از سوی استانداری تهران 37 تانکر ارسال شد.

وی با بیان اینکه قدردان مردم همدان هستیم که همراه بودند گفت: همه مسئولان و فرماندهان نیز همراهی داشتند و امیر مرادبیکی و امیر اسدی نیز تماس گرفته و گفتند چاه‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کشاورزان نیز اعلام آمادگی کردند و با مانور وحدت و همدلی بحران مدیریت شد ادامه داد: تا سال 1400 پروژه آبرسانی از سد تالوار بعد از 17 سال 40 درصد پیشرفت داشت و کار را به دست گرفتیم و در طول چند ماه امروز خوشبختانه پیشرفت خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: از ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی مردم و مسئولان تشکر و قدردانی می‌کنیم و همه در این مسیر ما را یاری کردند.

قاسمی‌فرزاد با بیان آنچه افتخار ما هدایت مقام معظم رهبری است و امروز از یک قدرت بازدارنده عالی برخوردار هستیم به طوری که هیچ کس جرات نگاه چپ به کشور ما به برکت نیروها و قوای مسلح را ندارد افزود: آن روز پدافند ما چشم بینا هستند تا کوچکترین تعرضی به آسمان کشور نشود و کشور ما امروز خوشبختانه در امنیت قرار گرفته است.

وی خطاب به جمع با بیان اینکه به یکایک شما این روز را تبریک می‌گویم و امیدوارم خداوند توان مضاعف به شما در نگهبانی از کشور بدهد، گفت: سردار وحیدی، وزیر کشور در هر عرصه و صحنه‌ای حضور داشته و ساماندهی خوبی دارند و همچون یک مدیر اقتصادی در عرصه‌ها حضور داشته و هدایت‌های خوبی دارند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی غرب نیز در این مراسم با بیان اینکه سالروز شهادت شهدای پدافند غرب و سر سلسله شهدا، شهدای سوباشی را گرامی می‌داریم اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیروی پدافند پابه پای همه نیروها و در کنار ملت ایستادند و بر دهان دشمن کوبیدند.

امیر علی اسدی با اشاره به اینکه امروز افتخار می‌کنیم در همه ابعاد مختلف دفاع جانانه ادامه دارد گفت: تک تک ما نیروهای مسلح و به خصوص پدافند عامل هیچگاه جنگ را تمام شده نمی‌دانیم و برای آسمان امن مردم عزیز کشور ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز با استفاده از تجهیزات نظامی شبانه‌روز ایستاده‌ایم و منطقه پدافند غرب کشور به عنوان خار چشم دشمن است و دشمن کودک کش فکر نکند اینجا کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به اهداف خود است افزود: ما در بخش‌های مختلف کنار ملت هستیم چون افتخار ما ملت است و در همه صحنه‌ها می‌مانیم تا مردم در امنیت باشند.

اسدی با اشاره به اینکه خوشبختانه توانسته‌ایم به وظیفه خود عمل کنیم و سینه در سینه دشمن در غرب کشور مقابل ایستاده‌ایم عنوان کرد: دشمن بداند خیال باطل کند اجازه عرض اندام نخواهد داشت.

  هفته آینده مشکل آب همدان به شکل اضطراری حل می‌شود

وزیر کشور در ادامه سفر یک‌روزه خود به همدان در بازدید از خط انتقال آب اضطراری به همدان گفت: در مرحله اول تا هفته آینده مشکل آب همدان به شکل اضطراری حل می‌شود و چند هفته آینده به طور کامل حل خواهد شد.

سردار احمد وحیدی اظهار کرد: متاسفانه کمبود آب برای مردم شریف همدان مشکل ایجاد کرده اما در حال حاضر بسیج عمومی در استان صورت گرفته تا جبران آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جبران مشکل آب همدان دو مسیر دارد که یکی تامین آب از سد تالوار است گفت: سالها این پروژه متوقف بود اما با پیگیری استاندار و وزارت نیرو و مسئولان مختلف به طور جدی دنبال شده تا آب منتقل شود و طبق گزارش‌ها لوله‌گذاری تقریبا به اتمام رسیده و منتظر ایستگاه‌های پمپاژ هستند که وقتی به اتمام برسد ظاهرا دیگر مشکلی نخواهد بود.

وزیر کشور تاکید کرد: در کنار انتقال آب سد تالوار کار دیگری صورت گرفته و با خط لوله دیگری تا قبل از راه‌اندازی خط اصلی تالوار، به آبرسانی بهتر به همدان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز از نقطه‌ای بازدید کردیم که کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است افزود: اینجا ورود یک لوله مهم زیر بستر جاده در یک عمق و زمان کمی اتفاق افتاده که کار ارزشمندی است.

وحیدی با بیان اینکه این کار در مراحل پایانی است و در روزهای آینده کار نصب لوله به اتمام خواهد رسید و کار به پایان می‌رسد خاطرنشان کرد: با این اقدام آب می‌تواند جریان پیدا کند و از سد آبشینه تا تصفیه‌خانه بهشتی بعد وارد مدار لوله شهری شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول تا هفته آینده این مشکل به شکل اضطراری حل می‌شود و چند هفته آینده به طور کامل حل خواهد شد. افزود: مسیر اضطراری با پیش‌بینی صورت گرفته انجام می‌شود و مسیر اصلی هم از سد تالوار که دارای آب پایدار خوبی است منتقل خواهد شد.

در ادامه سفر خود وزیر کشور در جریان بازدید از پارک فناوری استان همدان و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان خواستار رسیدگی استانداران به نیازهای واحدهای دانش بنیان شد و گفت: به استانداران تکلیف شده که در نشست‌های دانش بنیان نسبت به بحث و گفت و گو درباره ظرفیت ها، بازاریابی، نیازها و تقاضاها از جمله پرداخت تسهیلات مورد نیاز در سطح کشور اقدام کنند.

«احمد وحیدی» در این‌باره اظهار کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، بنابراین بر همه ما واجب است زمینه‌های شناسایی ایده‌های نو را در مراکز رشد، دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری فراهم کنیم که این تکلیف همه افراد به ویژه مسئولان دستگاه‌های دولتی است.

وی افزود: با توجه به بازدید صورت گرفته، واحدهای مستقر در این مکان فعالیت‌های خوب و شایسته در بخش بهداشتی، پزشکی، طراحی کردند که این تولیدات قابل استفاده است.

شناسه خبر 59504