شناسه خبر:59532
1401/6/12 10:23:38

سپهرغرب، گروه خبر: نمایش محیطی «نقطه رهایی» روایتی از دوران دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساوه اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ساوه در نشست هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت و توانمندی ملت ایران است.

علیرضا مهدی افزود: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی به طور غیر مستقیم بدنبال شکست مقاومت و انقلاب اسلامی بود که عزت آفرینی رزمندگان جنگ این هدف را ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی ما به جهان ثابت کردیم که دشمنان نمی‌توانند به ایران حمله نظامی کنند و اگر این توان را داشتند لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه یادآور شد: ارزش‌های دفاع مقدس ما برگرفته از قیام عاشورا است که اگر آن به نسل امروز و فردا منتقل شود، به طور یقین موفقیت‌های زیادی برای کشورمان حاصل می‌شود.

مهدی برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری هفته دفاع مقدس را امری ضروری دانست، تصریح کرد: شهر ساوه به عنوان شهری ولایتمدار و دارای شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان خاص و بزرگی که دارد، می‌طلبد با انجام اقدامات فرهنگی این دستاوردها را حفظ و به جامعه معرفی کنیم.

افتخارآفرینی شهدا فراموش نخواهد شد

سید عباس امینی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساوه نیز در این جلسه گفت: شهدا، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان دین بزرگی به گردن همه ما دارند و هیچ‌گاه افتخارآفرینی آنان فراموش نخواهد شد.

وی نقش نهادها و متولیان فرهنگی در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را مهم ارزیابی کرد و افزود: نهادهای فرهنگی باید با یک نگاه ویژه و پرداخت علمی و اصولی ابعاد مختلف شخصیتی این بزرگواران را به جوانان بعنوان الگویی برتر معرفی کنند.

در حوزه دفاع مقدس هرچه کار شود، کم است

یوسفیان شهردار ساوه نیز گفت: در حوزه دفاع مقدس هرچه کار شود، کم است چرا که این حوزه به دریایی بیکران و خروشانی مبدل شده که باید زوایای مختلف آن کشف و استخراج شود.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری با توسل به سیره شهدا و با هدف خدمتگزاری به شهروندان تلاش کرده بخشی از کمبودهای شهر را جبران کرده و شهری در شأن مردم ولایتمدار ساوه بسازد.

شهردار ساوه یادآور شد: قابل قبول نیست شهری مانند ساوه که دارای شهدای بزرگی است، نمایشگاهی در شأن خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نداشته باشد لذا پیشنهاد می‌کنیم تا عملیات ساخت یک باغ موزه دفاع مقدس در این شهر آغاز تا به مدد خون شهدا تکمیل شود.

در ادامه این جلسه پیشنهاد اجرای نمایش محیطی «نقطه رهایی» روایتی از دوران دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساوه مورد بررسی قرار گرفت.

شناسه خبر 59532