شناسه خبر:59614
1401/6/13 09:58:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه اعلام کرد: 24 طرح گردشگری با 230 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفتمین جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری استان مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

«محمدرضا سهیلی» روز شنبه در جلسه بررسی این طرح‌ها گفت: در این جلسه 29 طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، جوانرود، ثلاث باجانی، اسلام‌آباد و دالاهو مورد بررسی قرار گرفت که 24 مورد آن برای صدور موافقت اصولی تأیید شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه در ادامه افزود: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها بالغ‌بر 230 میلیارد تومان بوده که 388 نفر اشتغال مستقیم برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

سهیلی ابراز کرد: این طرح‌ها شامل یک مجتمع بزرگ گردشگری، متل، هتل، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه‌ بوم‌گردی، رستوران بین‌ راهی، مجموعه اقامتی پذیرایی، محوطه گردشگری و مراکز تفریحی و سرگرمی هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با به سرانجام رسیدن این طرح‌ها بخشی از نیاز استان در حوزه زیرساخت‌های گردشگری رفع شود و شاهد توسعه روزافزون گردشگری در استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه با تأکید بر اینکه فرآیند صدور موافقت اصولی و مجوزهای لازم در این اداره‌ کل در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود، گفت: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های مورد استعلام نیز با دید باز نسبت به توسعه استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌ استعلامات را بدهند تا هرچه سریع‌تر شاهد صدور مجوز ایجاد و آغاز عملیات اجرایی آن پروژه‌ها باشیم.

سهیلی با بیان اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال برای استان باید در اولویت قرار گیرند، ابراز کرد: ایجاد طرح‌های بزرگ در حوزه زیرساخت‌های تأسیسات و تفریحات گردشگری یکی از نیازهای اساسی استان است، امیدواریم سرمایه‌گذاران کلان در این زمینه ورود کنند.

وی تأکید کرد: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه در استان کرمانشاه است و توجه به این حوزه اشتغال‌زایی زیادی را با کمترین سرمایه‌گذاری و کوتاه‌ترین زمان ممکن به دنبال دارد.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت‌شده ملی، دو اثر ثبت‌شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق‌بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق‌وند، تکایای بیگلربیگی و معاون‌الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری‌قلعه، غار پرآو، کاروانسراهای شاه‌عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و 595 روستا و 35 شهر دارد.

شناسه خبر 59614