شناسه خبر:59639
1401/6/14 08:50:25
رئیس اورژانس کرمانشاه خبر داد:

آماده‌باش 760 نیروی اورژانس کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده‌باش ویژه اورژانس استان برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین از روز 13 شهریورماه خبر داد.

هومن رفیعی‌سروری با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات اورژانس در ایام اربعین از ماه‌های گذشته، گفت: از آذرماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه آغاز شد و خوشبختانه امروز آمادگی کاملی برای خدمات‌رسانی در ایام اربعین داریم.

رفیعی‌سروری از آماده‌باش ویژه اورژانس از روز 13 شهریورماه خبر داد و افزود: 760 نیروی اورژانس در سطح استان به‌صورت ویژه به حالت آماده‌باش هستند.

وی ابراز کرد: همچنین حدود 200 نیروی اورژانس نیز از سایر استان‌ها برای کمک به کرمانشاه جهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زوار آمده‌اند.

رفیعی‌سروری از استقرار 105 پایگاه ثابت و سیار اورژانس در مسیر تردد زوار در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد هشت پایگاه در قصر شیرین و 20 پایگاه در محدوده سه‌راهی نصرآباد تا پایانه مرزی خسروی مستقر شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: در هریک از این پایگاه‌ها یک دستگاه آمبولانس آماده خدمات‌رسانی است و مجموعاً 105 دستگاه آمبولانس در این ایام به‌کارگیری می‌شود که 56 دستگاه آن از استان‌های دیگر تأمین شده است.

وی گفت: هفت دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در این ایام به‌کارگیری می‌شود که سه دستگاه آن متعلق به استان بوده و چهار دستگاه دیگر از استان‌های دیگر اضافه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین سه دستگاه موتورلانس هم برای مواقعی که ترافیک شدید است، جهت تسریع در خدمات‌رسانی و حضور هرچه سریع‌تر بر بالین مصدومان در این ایام به‌کارگیری می‌شود.

رفیعی‌سروری گفت: یک دستگاه بالگرد هم در استان داریم و بالگرد دیگری هم با همکاری هوانیروز اضافه شده که در بیمارستان قصر شیرین مستقر می‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در سطح استان هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمده که درصورت نیاز اورژانسی به خون و فرآورده‌های خونی، بتوانیم در مواقع ترافیک در مسیر، از طریق بالگرد این اقدام را انجام داده و خون مورد نیاز را به بیماران برسانیم.

وی افزود: درمجموع همه امکانات برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر در ایام اربعین در استان فراهم شده است.

شناسه خبر 59639