شناسه خبر:59648
1401/6/14 09:15:10
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

توسعه بدون مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر نیست

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه امروزه توسعه بدون مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر نیست، گفت: یکی از مصادیق بارز و نمادهای مشارکت‌های سازمان‌یافته مردم در توسعه اقتصادی، شرکت‌های تعاونی است.

به گزارش یکشنبه سپهرغرب از دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی‌موثقی» در بازدید از شهرک صنعتی بهاران در شهرستان بهار اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی در رفع مشکلات اقتصادی، کارآفرینی و بیکاری راهگشا هستند و می‌توانند به رفع مشکلات اقتصادی، کارآفرینی و بیکاری کمک کنند.

وی با قدردانی از اقدامات انجام‌شده در واحدهای تولیدی و صنعتی، خواستار احیای فرهنگ تعاون شد و افزود: در سال‌های اخیر به مسائل فرهنگ تعاون بی‌توجهی شده است و نیازمند هم‌افزایی این فرهنگ برای احیا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه مشارکت‌های مردمی باید جدی‌تر قلمداد شود، تصریح کرد: البته در این مسیر نیازمند حمایت قانون و دولت از این فرآیند هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را پیش‌نیاز ورود شرکت‌ها به عرصه تعاون دانست و بر لزوم توجه به حمایت‌های مالی و اعتباری از تعاونی‌ها از سوی دولت تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در اقتصادهایی که مردمی‌تر است توسعه‌ و پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: در اصل 44 بر نقش تعاونی‌ها و لزوم حمایت برجسته از آن‌ها تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان تصریح کرد: دولتی که دغدغه اشتغال دارد، در حمایت از واحدهای تولیدی‌ باید به‌صورت جدی‌تری ورود کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارد، گفت: در کنار اقدامات و حمایت‌های دولت نباید از فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه شرکت‌های تعاونی و نقش آن‌ها در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه غافل شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهر بهار علاوه‌بر کشاورزی در حوزه صنعت نیز دارای ظرفیت‌های چشمگیری است، توصیه کرد: در شرایط کنونی کم‌آبی کشور و استان همدان، باید با سرمایه‌گذاری جایگزین‌هایی را برای کشاورزی ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با حضور در شهرک صنعتی بهاران شهرستان بهار، از نزدیک با مسئولان، کارگران و کارکنان این واحدهای تولیدی دیدار و گفت‌وگو کرد و با مشکلات پیش‌ روی آن‌ها آشنا و خواستار رفع موانع مطرح‌شده توسط مسئولان متولی شد.

شناسه خبر 59648