شناسه خبر:59651
1401/6/14 09:19:42

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: در ایام اربعین حسینی پنج موکب پذیرایی از زائران حسینی در شهرستان نهاوند برپا می‌شود.

شهروز کیانی روز گذشته اظهار کرد: شهرستان نهاوند محور عمده ارتباطی مرکز به غرب کشور است که بیشتر زائران عتبات عالیات در ایام اربعین مسیر خود را از این شهرستان انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه این موکب‌ها براساس هماهنگی انجام‌شده در ستاد اربعین شهرستان جانمایی شده‌اند و هماهنگی لازم انجام شده است، افزود: به‌منظور پذیرایی از زائران اربعین امسال پنج موکب مردمی با مشارکت خیرین در این شهرستان برپا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند با بیان اینکه هر موکب شامل یک ایستگاه صلواتی، محل استراحت و خدمات فرهنگی در قالب هیئت است که غذا و سایر امکانات مورد نیاز را در اختیار زائرین قرار می‌دهد، ابراز کرد: از پنج مورد موکب شهرستان دو موکب راه‌اندازی شده بودند و مابقی نیز روز گذشته مهیای سرویس‌دهی به زائران شدند.

وی گفت: این موکب‌ها در میدان سیدالشهدا (ع) شهر نهاوند، سه‌راهی دهفول، جنب کارخانه آرد، سه‌راهی روستای بره فراخ در جاده نهاوند به کرمانشاه و یکی دیگر نیز در سه‌راهی شعبان در محور نهاوند به بروجرد مستقر هستند.

کیانی افزود: البته به‌جز این پنج مورد چند تقاضای مردمی دیگر برای برپایی موکب در سطح شهرستان داریم که در ستاد اربعین شهرستان بررسی و درصورت نیاز اقدام به صدور مجوز برای آن‌ها می‌کنیم.

وی اظهار کرد: علاوه‌بر برپایی موکب‌های صلواتی در نهاوند، چند موکب از این شهرستان نیز با هماهنگی ستاد عتبات عالیات در شهرهای کربلا و نجف برپا می‌شود که به زائران خدمات رفاهی ارائه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: خدمت‌رسانی مواکب نهاوند به زائران حسینی از دیروز آغاز شده و تا 28 شهریورماه دو روز پس از اربعین حسینی، ادامه دارد.

 

شناسه خبر 59651