شناسه خبر:59666
1401/6/14 09:42:13
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خبر داد:

فعالیت 60 غرفه صنایع دستی کرمانشاه در ایام اربعین

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فعالیت 60 غرفه صنایع دستی کرمانشاه در ایام اربعین خبر داد.

محمدرضا سهیلی با اشاره به فعالیت‌های میراث فرهنگی استان کرمانشاه در آستانه اربعین، اظهار کرد: با توجه به سرازیر شدن حجم زیادی از زائران حسینی به سمت مرزهای غربی کشور، امسال به‌دلیل بازگشایی مرز خسروی شاهد افزایش تردد زائران در استان کرمانشاه هستیم.

وی افزود: با فرصتی که در ایام اربعین با بازگشایی مرز خسروی برای استان کرمانشاه ایجاد شده، از طریق معرفی ظرفیت‌های استان کرمانشاه می‌توان بهترین استفاده را داشت و علاوه‌بر پذیرایی از زائران، اقداماتی در راستای جذب گردشگر نیز انجام گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای استفاده از فرصت پیش‌آمده برای استان کرمانشاه در ایام اربعین، تصریح کرد: به همین منظور اقداماتی برای معرفی استان کرمانشاه هم در حوزه صنایع دستی و هم در حوزه جاذبه‌های گردشگری انجام شده است.

سهیلی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برپایی 60 غرفه در کنار موکب‌های خدمت‌رسان درحال آماده‌سازی هستند که هریک از این غرفه‌ها در مسیرهای مختلف و اصلی تردد زائران برپا خواهند شد.

وی به مسیر برپایی غرفه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: از مجموع 60 غرفه صنایع دستی 9 مورد در داخل استان کرمانشاه ازجمله صحنه، بیستون، کنگاور، تنگه مرصاد، سرپل ذهاب، کرمانشاه، کرند غرب، اسلام‌آباد غرب و قصر شیرین برپا خواهد شد.

سهیلی بیان کرد: غرفه‌های صنایع دستی از تاریخ 17 شهریورماه دایر شده و تا یک هفته پس از پایان اربعین در مسیر بازگشت زائران برپا هستند.

شناسه خبر 59666