شناسه خبر:59702
1401/6/15 09:06:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: نداشتن متقاضی و استقبال کم برای برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند بیهوشی، جراحی قلب و جراحی اطفال یک موضوع نگران‌کننده است.

علیرضا مدرکیان با تأکید بر اینکه مدت‌ها است در بسیاری از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی متقاضی نداریم، اظهار کرد: این رشته‌ها جزء رشته‌های سخت و مسئولیت‌آور بوده که بازدهی آنچنانی هم ندارد.

وی با بیان اینکه اگر نظام پرداختی پزشکان اصلاح نشود و برای ماندگاری پزشکان کاری نکنیم بدون شک در آینده بخش سلامت جامعه با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، تصریح کرد: افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌ پزشکی یک تصمیم احساساتی و غیر کارشناسانه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با تأکید بر اینکه پزشکی ترکیبی از علم و مهارت است، عنوان کرد: افزایش در پذیرش رشته پزشکی سبب کاهش کیفیت در بخش درمان می‌شود.

مدرکیان با بیان اینکه کشورهای همسایه پزشکان را با درآمدهای خوب جذب می‌کنند، گفت: اما در کشور ایران برای پرداخت‌ها چالش ایجاد کرده و قوانین سختگیرانه و عجیب و غریبی را پیش پای ما قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان ما هرگز برای حل مشکلات پزشکی از پزشکان راه‌ حل نخواستند و تصمیمات غیر کارشناسی گرفتند، تصریح کرد: کسی که خودش پزشک نباشد، نمی‌تواند برای حل دغدغه و مشکلات جامعه پزشکی تصمیم‌گیری کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان از آمار نگران‌کننده مهاجرت پزشکان به خارج از کشور خبر داد و گفت: وقتی پزشکان در کشور خود شرایط اقتصادی و رفاهی خوبی نداشته باشند، تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.

مدرکیان به موضوع ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: وقتی در این مناطق زیرساخت‌های شهری فراهم نیست و انگیزه مالی ایجاد نشده، چگونه می‌توان انتظار داشت یک پزشک پس از اتمام دوره تعهد، تمایل به ماندن در این منطقه را داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ شهری بدون سیستم سلامت و درمان دوام نخواهد آورد، اظهار کرد: اگر امروز پای حرف پزشکان نشینند، بدون شک در آینده مشکلات بزرگ‌تری بروز خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه در همدان کمبود پزشک وجود ندارد، ابراز کرد: اما در برخی رشته‌‌های تخصصی مانند روماتولوژی، غدد و آنکولوژی دچار کمبود هستیم.

وی گفت: نداشتن متقاضی و استقبال کم برای برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند بیهوشی، جراحی قلب و جراحی اطفال یک موضوع نگران‌کننده است.

شناسه خبر 59702