شناسه خبر:59711
1401/6/15 09:19:21

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار درگزین گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله مواد مخدر، مسئولان و متولیان فرهنگی باید ایده‌های نو و خلاقانه ارائه دهند.

کمیل خواستان روز دوشنبه در جلسه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مواد مخدر اظهار کرد: مواد مخدر «ام‌الفساد» است و تنها با مقابله و دستگیر کردن قاچاقچیان نمی‌توان از توزیع و مصرف مواد مخدر پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی نظیر آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد، بهزیستی و تبلیغات اسلامی باید با راهکارهای مناسب و ایده‌های جدید و به‌روز برای مقابله با مواد مخدر تلاش کنند.

فرماندار درگزین خواستار نصب روشنایی در معابر و کوچه‌های بدون چراغ برای پیشگیری از سرقت شد و گفت: گشت‌های انتظامی این محله‌ها را شناسایی و گزارش کنند تا با داشتن اطلاعات دقیقی از این معابر، نسبت به نصب چراغ و روشنایی اقدام شود.

خواستان تأکید کرد: برای پیشگیری از سرقت ابتدا نهادهای دولتی و اداری مکلف به نصب دوربین با کیفیت در محل فعالیت هستند؛ همچنین باید با آگاه‌سازی و آموزش، خانواده را به نصب دوربین در محل کار و خانه ترغیب کرد.

وی ادامه داد: اعتباری برای شهرداری به‌منظور افزایش دوربین‌های پایشی در درگزین پیش‌بینی شده است تا با نصب این دوربین‌های نظارتی، احساس امنیت را افزایش دهیم.

فرماندار درگزین خواستار اطلاع‌رسانی موارد مشکوک از سوی شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شد و ادامه داد: گزارش یک مورد مشکوک توسط یکی از شهروندان وظیفه‌شناس موجب به دام افتادن اعضای یک باند پس از 40 فقره سرقت منزل شد.

   سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شوند

خواستان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و احتمال حمله سگ‌های ولگرد به دانش‌آموزان کم‌سن‌وسال، باید نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب اقدام شود.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب یکی از خواسته‌های به‌حق ساکنان این شهرستان است که شهرداری باید نسبت به سامان‌دهی این وضعیت پیش از بازگشایی مدارس اقدام کند.

فرماندار درگزین اظهار کرد: درصورت کم‌توجهی نهادهای متولی به این موضوع و حمله سگ‌های ولگرد به افراد، به‌طور حتم این موضوع به‌عنوان ترک فعل رسیدگی می‌شود.

شناسه خبر 59711