شناسه خبر:59720
1401/6/15 09:30:45

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 2 هزار و 611 نیروی اورژانس، 351 کادر پزشکی، 854 کادر بهداشتی، 234 آمبولانس و 38 اتوبوس آمبولانس در اربعین امسال به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در مرز مهران گفت: 2 هزار و 611 نیروی اورژانس، 351 کادر پزشکی، 854 کادر بهداشتی، 234 آمبولانس و 38 اتوبوس آمبولانس در اربعین امسال به به زوار خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: 8 بیمارستان صحرایی وزارت بهداشت تجهیز شده و آماده خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات است همچنین 9 بالگرد در حالت آماده باش و سه فروند هواپیما آماده هستند.

وزیر بهداشت گفت: تمامی تمهیدات برای خدمت‌رسانی به زائران در حوزه بهداشت و درمان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: دو پایانه اصلی مهران و شلمچه داریم و نیروی تخصصی و امدادی برای خدمت رسانی در کل مرزها که زوار پذیر هستند و این دو مرز اصلی که تعداد زیادی از زوار از آن عبور می‌کنند در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: در اربعین از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) و دیگر نهادها برای تجهیز بیمارستان‌ها و استفاده شده است.

وی در ادامه از مرکز درمان سرپایی و بستری مراقبت ویژه خواهران جمعیت هلال احمر مرکز، درمان سرپایی و بستری موقت برادران جمعیت هلال احمر داروخانه سیار مرکز بهداشتی درمانی سپاه پاسداران، بیمارستان صحرایی،صحرایی داروخانه سیار و ثابت، مرکز تست گیری کرونا پایانه نیز بازدید کرد و گفت: در مجموع اقدامات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان در مرز مهران رضایت بخش است.

 

شناسه خبر 59720