شناسه خبر:59722
1401/6/15 09:32:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون یک هزار و 118 واحد تولیدی مصوبه شورای اقتصاد در استان؛ از گاز طبیعی بهره‌مند و با این کار 45 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شده است.

احمد فعله گری روز دوشنبه دراین‌باره اظهارکرد: قرار است در قالب مصوبه شورای اقتصاد، یک هزار و 773 واحد تولیدی در کردستان به صورت رایگان از گاز طبیعی بهره مند شوند.

وی یادآور شد: برای گاز رسانی به هر واحد تولیدی به طور متوسط یک میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت بیشتر شدن، هزینه آن بر عهده مالک خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به گازدار بودن 2 هزار و 334 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در استان، افزود: با وجود توپوگرافی منطقه و سخت گذر بودن اغلب نقاط استان، کار گازرسانی به واحدهای صنعتی بدون وقفه در حال انجام است و از این لحاظ جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

فعله گری به اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 93 واحد تولیدی از گاز بهره مند شده است، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان امسال 150 واحد تولیدی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.

وی ادامه داد: این شرکت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کار گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی به صورت رایگان و بدون هزینه برای مالک انجام شود.

شناسه خبر 59722