شناسه خبر:59726
1401/6/15 09:37:29
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد:

تحقق 41 درصدی هدف‌گذاری اشتغال امسال کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 17 هزار شغل در کرمانشاه ایجاد و در سامانه «رصد» ثبت شده، گفت: 41 درصد هدف‌گذاری ایجاد اشتغال امسال استان محقق شده است.

مختار احمدی با اشاره به هدف‌گذاری برای ایجاد 46 هزار شغل در کرمانشاه طی سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 17 هزار شغل براساس آمار ثبت‌شده در سامانه رصد ایجاد شده که تحقق 41 درصدی را نسبت به هدف‌گذاری درنظر گرفته‌شده داشته‌ایم.

وی این میزان اشتغال ایجادشده را ناخالص اعلام کرد و یادآور شد: به نظر می‌رسد تا پایان سال به هدف‌گذاری که برای اشتغال امسال داریم، برسیم.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، کرمانشاه ازنظر درصد تحقق سهمیه اشتغالی که برای استان درنظر گرفته شده، رتبه نهم را بین استان‌های کشور دارد.

احمدی با بیان اینکه در پنج‌ماهه امسال ازنظر راستی‌آزمایی اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد جایگاه نخست کشور را داریم، خاطرنشان کرد: براساس راستی‌آزمایی صورت‌گرفته از اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد، 80 درصد اشتغال‌زایی به ثبت رسیده در کرمانشاه مورد تأیید قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در سنوات گذشته راستی‌آزمایی درباره اشتغال سامانه رصد صورت نمی‌گرفت، اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این راستی‌آزمایی را از سال 1401 به چند شیوه در برنامه قرار داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه شیوه نخست راستی‌آزمایی را تماس با افرادی اعلام کرد که تلفن و کد ملی آن‌ها در سامانه رصد ثبت شده و عنوان کرد: چنانچه اشتغال ثبت‌شده به تأیید نرسد، به دستگاه مربوطه عودت داده خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: در شیوه دوم نظارت بر صحت اشتغال ثبت‌شده، مقرر شده قراردادی با مراکز مشاوره و کارآفرینی منعقد شود و این مراکز بازدید میدانی از مشاغل ایجادشده داشته باشند که البته این شیوه در آستانه اجرا است.

وی سومین شیوه نظارت بر اشتغال‌زایی را که عمدتاً مربوط به تسهیلات بند «الف» تبصره 16 است، بررسی تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌شده به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مشخص شدن میزان انحراف در تسهیلات پرداختی اعلام کرد.

   سامانه‌ای برای متقاضیان کار و کارفرمایان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به سامانه «جست‌وجوی شغل» کرد که از اواخر سال گذشته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده و بخش استانی آن نیز فعال است و متقاضیان کار در استان می‌توانند درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی افزود: هدف از سامانه مذکور این است که کارفرمایان برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود از افرادی که در این سامانه درخواست داده‌اند، استفاده کنند تا از این طریق ارتباط مناسبی بین کارفرمایان و افراد جویای کار فراهم شود.

به گفته احمدی این سامانه به آدرس shoghl.mcls.gov.ir در اختیار متقاضیان بوده و هر دو بخش کارفرما و متقاضی نیروی کار در آن تعریف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که چه الزامی برای ثبت فرصت‌های شغلی از سوی کارفرمایان در این سامانه وجود دارد نیز گفت: مقرر شده دستگاه‌های مختلف تسهیلات کارآفرینی را با اولویت کارفرمایانی پرداخت کنند که اشتغال مورد نیاز خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

شناسه خبر 59726