شناسه خبر:59784
1401/6/16 09:45:23

سپهرغرب، گروه ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: تاکنون 180 خانه ورزش روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی و به وسایل ورزشی مجهز شده است.

حامد جولایی روز دوشنبه اظهار کرد: برای راه اندازی و تجهیز این تعداد خانه ورزش روستایی در استان، 2 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

وی سهمیه تجهیز خانه ورزش روستای در استان را سالانه 10 تا 15 مورد اعلام و اضافه کرد: خانه‌های ورزش روستایی به دارت، میز پینگ پنگ، میز فوتبال روی میز، طناب، میز شطرنج، تاتامی و کیسه بوکس مجهز است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: سیاست این اداره کل برای توسعه ورزش در روستاها، احداث زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در همه روستاها است و این مهم در دستور کار قرار دارد.

جولایی افزود: خانه‌های ورزش در روستاها با هدف ایجاد شور، نشاط، هیجان و روحیه ورزشی و سرگرمی برای روستاییان به‌ویژه جوانان احداث می‌شود که البته به توسعه بنیان ورزش قهرمانی در روستاها نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خانه ورزش روستایی بر اساس جمعیت، هماهنگی با فرمانداری و اداره ورزش و جوانان هر شهرستان احداث می‌شود، ادامه داد: اولویت‌بندی احداث خانه ورزش با روستاهای محروم است و این روستاها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

شناسه خبر 59784