شناسه خبر:59975
1401/6/21 09:18:17

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: با توجه به وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان نهاوند از اداره‌ کل نوسازی مدارس استان انتظار می‌رود نسبت به اجرای طرح‌های عمرانی خود در این شهرستان جدی‌تر بوده و همکاری‌های بیشتری را به عمل آورند.

ضرغام احمدوند بعدازظهر روز گذشته در جلسه شورای آموزش‌وپرورش نهاوند اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان طرح‌های آموزشی را در سطح شهرستان در دست اجرا دارد که اهتمام لازم را برای تکمیل آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این سازمان باید برای تکمیل پروژه‌ها پای کار بیاید، افزود: اگر مسئولان ذی‌ربط این سازمان قصد همکاری با ما را ندارند، اعلام کنند تا تکلیف مشخص شود.

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به نزدیکی شروع سال تحصیلی جدید مدارس با تأکید بر مهیا کردن شرایط لازم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا باعث شد مدارس بیش از دو سال به‌صورت غیر حضوری پذیرای دانش‌آموزان باشد، بنابراین انتظار می‌رود اداره آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی پُرنشاط با همکاری شهرداری، پلیس راهور و سایر دستگاه‌های خدماتی زمینه‌های حضور شاداب دانش‌آموزان را در مدارس فراهم کند.

وی با اشاره به وجود مشکل آب در سطح تعدادی از روستاها، عنوان کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر آب آشامیدنی 18 روستا در سطح شهرستان با تانکر تأمین می‌شود و در 10 روستای دیگر آب جیره‌بندی می‌شود، بنابراین از هم‌اکنون تانکرهای ذخیره آب در مدارس مربوطه تهیه شوند تا در طول سال تحصیلی و ادامه شرایط کنونی با مشکل روبه‌رو نشوند.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند نیز گفت: سال تحصیلی امسال به‌طور رسمی در دوم مهرماه آغاز شده و جشن شکوفه‌ها نیز در 31 شهریورماه در مدارس ابتدایی برگزار می‌شود.

محمدحسن دارایی افزود: به‌منظور شروع مطلوب مدارس در سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی‌های لازم از طریق کمیته‌های ستاد پروژه مهر انجام شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی اذعان کرد: امسال برای تأمین کمبود کادر مورد نیاز آموزشی مدارس از ظرفیت شاغلین و همچنین بازنشستگان دارای شرایط لازم استفاده می‌شود.

شناسه خبر 59975