شناسه خبر:60029
1401/6/22 09:06:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: با هرگونه تولید محصول و ارائه خدمات بی‌کیفیت در سطح استان همدان برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

جعفر امیری‌پریان در دومین کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان همدان ابراز کرد: تعداد 6 پرونده از واحدهای تولیدی استان همدان در این راستا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک واحد تولیدی دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد در برهه‌ای از زمان دچار اختلال و نقص در خط تولید شده است، اضافه کرد: درنتیجه آزمون صورت‌پذیرفته از نمونه گرفته‌شده مطابق با معیارهای استاندارد نبوده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه این موضوع بنا به درخواست کارشناس مربوطه در کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد استان مطرح و حکمی با توجه به نظریه کارشناسی، وضعیت موجود و مستندات ارائه شده است، اظهار کرد: این روند توسط نماینده قانونی واحد تولیدی با حضور نماینده دادستانی به‌عنوان قاضی کمیسیون، نمایندگان سازمان صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و اتاق اصناف صادر و به واحد تولیدی ابلاغ می‌شود.

امیری‌پریان تصریح کرد: داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد به معنی تولید محصول و ارائه خدمات در چهارچوب قانون بوده و با هرگونه تولید محصول و ارائه خدمات بی‌کیفیت در سطح استان همدان برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.

شناسه خبر 60029