شناسه خبر:60034
1401/6/22 09:14:44

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: با توجه به اینکه اکثریت زائران ورودی از مرز مهران از همدان عبور می‌کنند، گردشگری همدان آماده میزبانی از آن‌ها است.

علی خاکسار روز گذشته اظهار کرد: با توجه به اینکه میراث فرهنگی نیز عضوی از ستاد اربعین است، برای برگشت زائران و میزبانی از آن‌ها آمادگی لازم را دارد.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی در زمینه آماده‌سازی مجموعه‌های اقامتی، مجموعه‌های پذیرایی، جاذبه‌های توریستی، میهمان‌پذیرها و غیره، اقدامات و تدابیر لازم را انجام داده و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای زائران در مسیر برگشت باشیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه تاکنون خوشبختانه مشکلی برای ماندگاری زائران چه در زمان رفت و چه برگشت نبوده است، یادآور شد: استفاده از ظرفیت ورود میلیونی زائران مهم بوده، به‌طوری که شهرداری نیز اقلامی را برای اهدا به زائران در موکب‌ها پیش‌بینی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است غرفه‌هایی را طی روزهای آتی در ورودی شهر برپا کنیم، افزود: به‌منظور عرضه صنایع‌ دستی سعی می‌کنیم در ورودی شهر و در کنار موکب‌‌ها نمایشگاهی داشته باشیم تا بتوانیم اقلام صنایع‌ دستی را در معرض نمایش بگذاریم.

شناسه خبر 60034