شناسه خبر:60047
1401/6/22 09:33:59

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری کردستان خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های استان گفت: در خصوص جرائم مهم و حساس، رسیدگی فوری، دقیق و خارج از نوبت در محاکم بدوی و تجدیدنظر و صدور احکام قاطع و بازدارنده، ضروری است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی روز دوشنبه اظهار کرد: اجرای دقیق دستورالعمل اجرای کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و فعال کردن بیش از پیش ستاد استانی و شهرستانی کنترل این دسته از مجرمان و تشکیل جلسات مستمر و اتخاذ تصمیمات کاربردی مهم است.

وی بر نظارت دقیق و مستمر بر ضابطان قضائی در راستای برخورد قاطع، مؤثر و سریع در کشف جرائم مهم و دستگیری متهمان و مجرمان مذکور خبر داد و افزود: برخورد قاطع و سریع در دادسرا در مرحله تحقیقات مقدماتی و صدور قرار تأمین و کیفرخواست متناسب در خصوص جرایم مهم مورد تأکید جدی دستگاه قضائی استان است.

رئیس کل دادگستری کردستان بر دقت و نظارت مستقیم دادستان‌های استان در مرخصی به محکومان جرائم مهم با لحاظ تأمین امنیت و آسایش عمومی و بر اساس آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌های کشور تأکید و اضافه کرد: مسئولان حوزه قضائی استان باید به قید فوریت، وقایع و جرائم مهم استان را به حوزه ریاست دادگستری کل استان کردستان منعکس کنند.

حجت‌الاسلام حسینی از تهیه، تدوین و ابلاغ این دستورات به‌منظور تحقق برنامه‌های رئیس قوه قضائیه در استان خبر داد و گفت: این اقدام، یکی از راهبردهای مدیریت مجموعه قضائی استان کردستان در راستای تأمین امنیت و آسایش عمومی جامعه و پیشگیری از ارتکاب جرایم مهم شامل محاربه، قتل عمد، تجاوز به عنف، اسیدپاشی، نزاع دسته جمعی مسلحانه، سرقت مسلحانه، جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی، قاچاق سلاح و مهمات، تهدید و قدرت نمایی با سلاح سرد و گرم توسط اراذل و اوباش شناسنامه‌دار است تا با برنامه‌ریزی و پیگیری، سیاست‌های مورد نظر اجرایی شود.

شناسه خبر 60047