شناسه خبر:60052
1401/6/22 09:43:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و یا هر حادثه دسته‌جمعی که اتفاق آن قابل پیش‌بینی نیست، نیاز به یک سوله بحران در استان را جدی می‌کند.

سلیم خانی روز گذشته ساخت سوله بحران را به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مهم برای آینده استان دانست و اظهار کرد: برای حوادث غیر مترقبه مانند زلزله، سقوط هواپیما و یا هر حادثه دسته‌جمعی، نیاز به یک سوله بحران داریم.

وی ادامه داد: تجربه حوادث تلخی همچون زلزله که به یک‌باره حجم قابل توجهی از اجساد را به‌وجود آورد، نیاز به یک سوله بحران را ضروری کرد. این سوله با امکانات و تجهیزات استاندارد کمک شایانی در سامان‌دهی و شناسایی اجساد در مواقع بحران ایفا می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ادامه داد: نسبت به تهیه و تنظیم مطالب ساخت این سوله اقدام شده، محل ایجاد آن نیز در آرامستان جدید کرمانشاه شناسایی شده؛ مالکیت این سوله مربوط به شهرداری است، البته یک اجماع و نظر عمومی برای ساخت سوله بحران وجود دارد.

وی مساحت سوله بحران استان را نزدیک چهار هزار متر اعلام کرد و گفت: مساحت ساختمان سوله یک‌هزار و 400 متر بوده که پاسخگوی کامل نیازها است.

خانی تصریح کرد: تمامی مراکز شهرستان‌های استان دارای سالن تشریح هستند و هیچ جسدی از شهرستان‌ها برای تشریح به مرکز استان ارجاع نمی‌شود.

شناسه خبر 60052