شناسه خبر:60083
1401/6/23 08:57:24
طی بازدید مدیر عملیات شرکت ملی پخش از منطقه همدان عنوان شد:

احراز آمادگی کامل استان در تأمین سوخت کاروان‌های زائرین

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عملیات شرکت ملی پخش طی بازدید از منطقه همدان، آمادگی کامل استان در تأمین سوخت کاروان‌های زائرین را احراز کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، جعفر سالاری‌نسب در این سفر یک‌روزه (21 شهریورماه) از نزدیک در جریان آمادگی منطقه همدان و روند تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی این منطقه قرار گرفت و ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام منتهی به اربعین شهادت امام حسین (ع)، عنوان کرد: سوخت‌رسانی پایدار در مسیرهای رفت‌وبرگشت زائران اربعین حسینی افتخار شرکت ملی پخش است.

وی گفت: این سفر با هدف نظارت بر سوخت‌رسانی مطلوب به کاروان‌های زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) و بازدید از انبار نفت تدارکاتی ایثارگران و برخی جایگاه‌های معین عرضه‌کننده سوخت در مسیر بزرگراه کربلا انجام شد.

سالاری‌نسب افزود: با بهره‌مندی از توان، تخصص و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این منطقه، درحال حاضر مشکلی وجود ندارد و شاهد پایداری مطلوب سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها، نظارت بر توزیع کمی و کیفی بنزین و نفتگاز و ارائه خدمات جانبی در مجتمع‌های بین راهی هستیم.

وی با قدردانی از زحمات مدیریت و کارکنان منطقه همدان، نقش آن را در حفظ ثبات سوخت‌رسانی چند منطقه غرب و شمال غرب کشور تعیین‌کننده خواند و آمادگی ستاد در همکاری و تقویت زیرساخت‌های عملیاتی و ظرفیت‌های سوخت‌رسانی منطقه را اعلام کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تقویت و توسعه شبکه حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی ایران از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعت نفت است که تصمیمات مهمی برای توسعه و نوسازی این حوزه گرفته شده که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی با حضور در موکب شهدای جنت‌آباد که در مجاورت مجتمع خدماتی رفاهی امین‌پور برای رفاه حال زائران اربعین حسینی برپا شده بود، گفت: این شرکت با روحیه جهادی و بسیج تمامی افراد و امکانات و با عشق و ارادت وافر به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) وظایف خود را به نحو احسن انجام خواهد داد و هیچ مشکلی در تأمین و توزیع مطلوب سوخت، پیش روی سوخت‌رسانان قرار ندارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز در این بازدید با تأکید بر نقش مهم و جایگاه استراتژیک منطقه همدان در غرب کشور، ابراز کرد: اکنون انبار نفت تدارکاتی ایثارگران این منطقه به‌عنوان یکی از 10 انبار نفت بزرگ و استراتژیک کشور محسوب می‌شود و این انبار نقش حیاتی در شبکه تأمین و توزیع ایفا می‌کند.

امین روستایی ادامه داد: این تأسیسات نفتی به‌عنوان پایلوت پشتیبانی‌کننده هفت انبار نفت از استان‌های غرب و شمال غرب کشور، علاوه‌بر تأمین نیازهای منطقه، سوخت را به 25 شهرستان دیگر کشور ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: منطقه همدان با موقعیت جغرافیایی خاص، شاهراه ارتباطی شمال و مرکز کشور به مسیر عتبات عالیات به‌شمار می‌آید و هرساله سوخت مورد نیاز کاروان‌های عظیم زائران اربعین حسینی را بدون وقفه و کاستی تأمین و توزیع کرده است.

روستایی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته میزبان خیل عاشقان آن حضرت بودیم و با افتخار خدمت‌رسان کاروان‌های بی‌شمار راهپیمایان گردهمایی بزرگ اربعین در کربلای معلی هستیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان یادآور شد: مسئولین, رؤسای نواحی تابعه و کارکنان منطقه همدان به‌صورت شبانه‌روزی مشغول تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی و همچنین تخصیص سوخت مایع به موکب‌های پذیرایی بین راهی زائران هستند.

در این بازدید بخش‌های مختلف انبار نفت اعم از ایستگاه پمپاژ، سکوهای بارگیری، سیستم‌های ایمنی، ناوگان حمل‌ونقل و دیگر ظرفیت‌های بالقوه مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

شناسه خبر 60083