شناسه خبر:60142
1401/6/24 08:57:15

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار رزن با بیان اینکه دیگر اجازه استخدام در ادارات شهرستان برای افراد غیر بومی را نمی‌دهیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم سایر شهرستان‌های استان حق جوانان رزن را ضایع کنند و برای کار به اینجا بیایند، درحالی که جوانان شهرستان بیکار باشند.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان رزن اظهار کرد: با پیگیری صورت‌گرفته‌ در 9 ماه اخیر یک‌هزار و 334 میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان رزن در بخش‌های مختلف جذب شده که این‌ میزان اعتبارات تاکنون برای شهرستان بی‌سابقه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان رزن 29 مدرسه نیاز به تعمیر و بازسازی دارند، افزود: عملیات اجرایی دو مدرسه در منطقه رزن آغاز و در بخش سردرود یک مدرسه کلنگ‌زنی شده که نوسازی مدارس باید هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

غفاری‌آثار با اشاره به نزدیک بودن سال‌ تحصیلی جدید، یادآور شد: همه مدارس شهرستان معلم دارد و سرویس‌های مدارس و آبخوری‌ها بررسی شده تا مشکلی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود نداشته باشد.

وی خواستار توجه بیشتر به حوزه فنی حرفه‌ای شد و افزود: یکی از مشکلات کشور توجه به دروس تئوری و ترویج پشت میز نشینی افراد است و دانش‌آموزان کمتر به دروس فنی می‌پردازند که باید آن‌ها را به سمت دروس فنی و عملی سوق دهیم تا تولید و اشتغال رونق یابد.

فرماندار شهرستان رزن یکی از وظایف آموزش‌وپرورش را توان‌بخشی به تک‌تک دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: اعضای شورای آموزش‌وپرورش موظف هستند این نقش قابل توجه را به‌خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان این توانمندی در شهرستان وجود دارد که در کشور در حوزه آموزش‌وپرورش برتر شود و نقش آموزش‌وپرورش در بسترسازی و توسعه همه‌جانبه بی‌بدیل بالاتر است. آموزش‌وپرورش را باید طوری هدایت و مدیریت کرد که همه نخبه‌ها در این وزارتخانه متمرکز شوند.

غفاری‌آثار در پایان با بیان اینکه شورای آموزش‌وپرورش هر ماه تشکیل شده و اداراتی که ذی‌ربط هستند دعوت شوند، خاطرنشان کرد: شورای آموزش‌وپرورش، شهرستانی است که هر دو منطقه رزن و سردرود باید حضور داشته باشند.

شناسه خبر 60142