شناسه خبر:60156
1401/6/24 09:12:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، 103 روستا در استان از گاز طبیعی بهره‌مند و 782 کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا شده است.

احمد فعله‌گری روز چهارشنبه اظهار کرد: در یک سال گذشته 40 کوخ (سکونت‌گاه‌هایی که از روستا کوچک‌تر است و جز تقسیمات کشوری نیست) در بانه به شبکه سراسری گاز متصل و عملیات گازرسانی به 58 کوخ دیگر نیز در دست اجرا است.

وی تعداد انشعابات نصب شده را در یک سال گذشته 11 هزار و 26 مورد اعلام و اضافه کرد: در همین مدت 22 هزار و 778 مشترک جدید گاز جذب شد که بیشتر از هدف‌گذاری انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: با توجه به توپوگرافی و وضعیت جغرافیایی استان، کار گازرسانی به مناطق روستایی به ویژه نقاط مرزی، دشوار و هزینه‌بردار بوده اما در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نشده است.

فعله‌گری ادامه داد: شرکت با ایمن‌سازی شبکه توزیع گاز، مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری قدیمی و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، مشترکان را در برابر حوادث و بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی ازجمله زلزله و رانش زمین بیمه می‌کند.

وی گفت: این شرکت فراتر از کردستان، قرار است کار گازرسانی به دو شهر استان هرمزگان را اجرا کند که به‌زودی کلنگ آن در زمین زده خواهد شد، ضمن اینکه از پیمانکاران بومی درخواست داریم در این پروژه‌ها مشارکت کنند.

در حال حاضر یک هزار و 505 روستای کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی 98 درصد و جمعیت شهری بیش از 99.9 درصد است.

 

شناسه خبر 60156