شناسه خبر:60162
1401/6/24 09:24:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: یک میلیون و 757 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان جذب شد.

«سعید ملااسماعیلی» روز چهارشنبه افزود: یک میلیون دلار این سرمایه‌گذاری خارجی از کشور فیلیپین، 545 هزار دلار از کشور آلمان، 164 هزار دلار از کشور امارات متحده عربی و 59 هزار دلار از کشور چین در استان مرکزی جذب شده‌ است.

وی از صدور سه مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جدید (جلب سرمایه خارجی) در مدت یک سال گذشته در بخش صنعت و انرژی استان مرکزی خبر و ادامه داد: ارزش این سرمایه‌گذاری‌ها 11 میلیون و 110 هزار دلار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 650 هزار دلار این سرمایه‌گذاری‌ها از کشور امارات متحده عربی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان ساوه، یک میلیون دلار از کشور فیلیپین در شهرستان زرندیه و هشت میلیون و 460 هزار دلار در شهرستان ساوه صادر شده‌ است.

ملااسماعیلی گفت: سه میلیون و 630 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این مدت در استان مرکزی جذب و به‌کارگیری شده‌ است.

وی ادامه داد: 300 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مدت یک سال گذشته از کشور افغانستان در شهرستان زرندیه، 900 هزار دلار از کشور انگلیس برای سرمایه‌گذاری در شهرستان ساوه و 820 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی از کشور امارات متحده عربی در شهرستان زرندیه جذب و به‌کار گیری شده‌ است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: 600 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی از کشور چین برای سرمایه‌گذاری در شهرستان خمین، یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی از کشور فیلیپین در شهرستان زاویه و 550 هزار دلار از کشور آلمان در شهرستان ساوه جذب و به‌کارگیری شده‌ که دو سرمایه‌گذاری از مجموع این منابع مالی در سال جاری به استان وارد و به‌کارگیری شده‌ است.

استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومتر مربع، هشت و یک‌دهم درصد از مساحت کل کشور را در بر گرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

شناسه خبر 60162