شناسه خبر:60212
1401/6/27 09:35:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون شبکه هوایی فشار ضعیف برق پنج شهرستان استان کاملاً اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

هیوا لهونیان روز پنجشنبه اظهار کرد: تاکنون شبکه برق شهرستان‌های سنندج، دهگلان، کامیاران، دیواندره و سروآباد با 600 میلیارد ریال هزینه، اصلاح شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای اصلاح و بهسازی شبکه برق بقیه شهرستان‌ها تا پایان امسال خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز 635 کیلومتر شبکه برق در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اضافه کرد: قرار است تا پایان سال 1401 تمام شبکه فشار ضعیف برق استان اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل و عاری از شبکه سیم مسی شود.

لهونیان ادامه داد: ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تأمین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (30 تا 40 سال) کاهش سرقت و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز ازجمله مزیت‌های اصلاح شبکه ضعیف برق است.

وی با اشاره به کاهش قدرت پست‌های توزیع کم‌بار به میزان 6.8 مگاوات آمپر و با اعتبار 11.6 میلیارد ریال، گفت: در یک سال گذشته تلفات شبکه توزیع با احداث 25 دستگاه پست و بیش از هشت کیلومتر شبکه و با صرف اعتبار 145 میلیارد ریال، انجام شد.

در حال حاضر 720 هزار مشترک در کردستان در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق بهره‌مند هستند.

شناسه خبر 60212