شناسه خبر:60251
1401/6/28 08:50:49

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با بیان اینکه مناسب‌سازی اماکن عمومی، مراکز خدماتی و درمانی با جدیت بیشتری دنبال شود، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر باید در مقوله مناسب سازی اقدامات اثرگذار و فراگیری داشته باشند.

محمدعلی محمدی در ستاد مناسب‌سازی شهرستان همدان، مناسب‌سازی را یکی از مسائل مهم در امور شهری دانست و افزود: مناسب‌سازی معابر عمومی انتظار به‌حق توان‌یابان و جانبازان بوده، اما بسیاری از معابر و اماکن عمومی دارای نقص است.

وی بیان کرد: هر چند استفاده از کاربری‌های مسکونی برای استقرار مطب پزشکان از نظر قانون منعی ندارد، اما انتظار می‌رود برای مناسب‌سازی این اماکن و تسهیل دسترسی و رفت و آمد توانیابان به مراکز بهداشتی و درمانی توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به عنوان متولیان امر در تایید و صدور مجوز مطب پزشکان باید به تامین زیر‌ساخت‌های مورد نیاز مراجعان دقت نظر بیشتری داشته باشند.

فرماندار همدان گفت: ادارات از محل اعتبارات تعمیر و تجهیز نسبت به رفع نواقص مناسب‌سازی اقدام کنند، چراکه تامین زیرساخت‌های مناسب‌سازی در ادارات ضروری است. محمدی اظهار کرد: فلسفه بسیاری از برون سپاری‌ها تسهیل‌گری است اما این تسهیل‌گری تنها نباید از جنبه اقتصادی مد نظر قرار گیرد، مراکز خصوصی به‌ویژه خدماتی باید از امکانات مناسب‌سازی برای ارائه خدمت به آحاد اقشار جامعه برخوردار باشند.

در این نشست مسئول بهزیستی شهرستان همدان گزارشی از وضعیت مناسب‌سازی اماکن عمومی و عملکرد ادارات مرکز استان ارائه کرد.

شناسه خبر 60251