شناسه خبر:60272
1401/6/28 09:23:02
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 31 هزار نوآموز کردستان سنجش شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 31 هزار و 105 نوآموز استان در برنامه ملی سنجش خبر داد.

طالب محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد 23 هزار و 625 نفر نوآموزان بدو ورود به دبستان و هفت هزار و 480 نفر پیش دبستانی هستند.

وی افزود: از مجموع نوآموزان سنجش شده دو هزار و 51 نفر از لحاظ هوش، 847 نفر از لحاظ بینایی و 408 نفر از لحاظ شنوایی به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

دبیر اجرای ستاد سنجش استان افزود: 15 پایگاه ثابت و 9 پایگاه سیار از پنجم تیرماه جاری در کلیه شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان ارزیابی شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را جهت ارائه خدمات بهینه و جای‌دهی صحیح در نظام آموزشی بر عهده داشتند.

محمدی با اعلام پایان برنامه سنجش گفت: یک هزار و 32 نفر نوبت‌گیری رایگان و یک هزار و 996 نفرنوبت‌گیری نیم‌بها کردند.

وی افزود: آموزش و پرورش زمینه‌ای را فراهم می‌کند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی و محدودیت‌های خود بتوانند از تعلیم و تربیت صحیح در جهت ساخت جامعه بالنده وپویا بهره‌مند شوند.

وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را یکی از شیوه‌های مؤثر در کیفیت‌بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشور است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی به‌عنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به‌موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

محمدی عنوان کرد: نقش آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش‌آموزان واضح است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب می‌آیند که از توانایی‌ها، نقاط ضعف و قوت، نیازها و مهارت‌های آن‌ها آگاه هستند.

شناسه خبر 60272