شناسه خبر:60304
1401/6/29 09:26:27
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

حسینیه اندیشه در کتابخانه‌های همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: سلسله‌نشست‌های معرفتی حسینیه اندیشه در کتابخانه‌های عمومی از عاشورا تا اربعین با محوریت کتاب و با حضور متخصصان با موضوعات روز با هدف شبهه‌زدایی از واقعه کربلا برگزار شد.

عاطفه زارعی، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش برنامه‌های متعدد معرفتی تدارک دیده و با حضور اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه همراه بودن شعور با شور حسینی یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی بوده است افزود: قیام اباعبدالله الحسین (ع) از یک بنیان فکری، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و فکری مستحکمی برخوردار است که باید به‌خوبی برای مردم تبیین شود تا شور و شعور همواره در کنار یکدیگر برقرار شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: به همین منظور برنامه‌های متعدد کتاب‌محور در کتابخانه‌های عمومی استان برای سنین مختلف در نظر گرفته شده تا بتوانیم در راستای تحقق این هدف والا گام برداریم.

زارعی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های مختلف در کتابخانه‌های عمومی، با همکاری مؤسسه کلامی احیا نسبت به برگزاری ویژه برنامه حسینیه اندیشه، از عاشورا و تا اربعین کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در این ویژه برنامه‌ها که در 10 شهرستان استان برگزار شد، مدرسان مؤسسه کلامی احیاء با محوریت موضوعات روز در شهرستان‌های استان حاضر شدند و سخنرانی‌های بصیرتی برای اعضا ایراد کردند تا به شبهات مختلف از گذشته تا کنون با استناد به منابع موثق، اسناد و احادیث معتبر پاسخ گویند.

وی گفت: در کنار این اتفاق کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی نسبت به معرفی کتابهای معتبر اقدام کردند و شاعران آیینی نیز به شعر خوانی با موضوع امام حسین (ع) پرداختند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان با بیان اینکه «کتابخانه حسینی» در ایام محرم و صفر به شعار اصلی کتابخانه‌ها بدل شد اظهار کرد: شبهه‌پژوهی محرم، درس ولایت‌پذیری در نهضت سیدالشهدا، علم غیب امام و حادثه عاشورا، نقش قیام سیدالشهدا در جلوگیری از دین‌گریزی، تحریف‌شناسی عاشورا، مطالعات تمدنی در نهضت حسینی، زیارت و شفاعت از دیدگاه شیعه و سنی، تحلیل و تبیین سبک‌ زندگی حسینی، امام‌حسین از دیدگاه مستشرقان و امام‌حسین (ع) و توحید عملی موضوعاتی بود که در حسینیه اندیشه برگزار و همزمان در فضای مجازی نیز پخش شد.

شناسه خبر 60304