شناسه خبر:60326
1401/6/29 09:56:26

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی از ابلاغ 30 میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای پروژه انتقال آب از چشمه هفتیان خبر داد.

استاندار مرکزی در جریان بازدید از وضعیت آب تفرش اظهار کرد: به جهت تسریع در پروژه انتقال آب چشمه هفتیان به تفرش، 30 میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری ابلاغ شد.

وی در خصوص طرح آبرسانی به شهر تفرش و 40 روستا از چشمه هفتیان افزود: با توجه به ضرورت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی و با کیفیت و به دنبال اُفت حجم و کمیت آب شهروندان تفرشی، طرح اضطراری انتقال آب به میزان 30 لیتر بر ثانیه به شهر تفرش در دستور کار استان قرار گرفت.

استاندار مرکزی با اشاره به اُفت شدید سطح منابع آب زیرزمینی در پی سال‌های کم‌بارش اخیر در شهرستان تفرش بیان کرد: با توجه به نیمه‌تمام بودن اجرای طرح اصلی آب رسانی به شهر تفرش به علت نیاز به منابع مالی چشم گیر طی سه سال که رقمی بالغ بر 350 میلیارد تومان بود، اجرای طرح اضطراری انتقال آب به دلیل قطع آب در تابستان گذشته مدنظر قرار گرفت که هم‌اکنون کل خط اصلی آن به طول60 کیلومتر و 70 کیلومتر خطوط فرعی اجرا شده است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه طرح اضطراری انتقال آب که اجرای آن با همت همکاران فنی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی محقق شد، تصریح کرد: در سال جاری نیز با هدف تأمین آب برخی روستاها در نزدیکی خط انتقال و در حد فاصل ایستگاه پمپاژ جفتان و قزلجه و همچنین افزایش دبی آب وصولی انتهای خط در شهر تفرش با ایجاد اصلاحات فنی و همچنین ارتقای توان مکانیکی پمپ‌های موقت و تأمین، اصلاح و نصب شیرآلات و اتصالات در ایستگاه‌های پمپاژ هفتیان و جفتان این طرح اضطراری تقویت شد و ظرفیت از 30 به 50 لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی افزود: پس از این اصلاحات، آب وصولی پس از برداشت بین راهی روستاهای مسیر در مخزن نقره کمر شهر تفرش به 30 لیتر بر ثانیه ارتقا یافت، همچنین روستاهای حد فاصل دو ایستگاه فوق نیز از این طرح بهره‌مند شدند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در سفر ریاست جموری به استان مرکزی، کل اعتبار اجرای طرح اصلی به مبلغ 350 میلیارد تومان تا پایان سال 1402 تأمین شد که 30 میلیارد تومان تخصیص آن تاکنون ابلاغ شده است.

شناسه خبر 60326