شناسه خبر:60375
1401/6/30 09:16:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: 70 حلقه چاه کشاورزی به شبکه آب‌رسانی شهر همدان متصل شده است که برای پایداری آن، به‌صورت 24 ساعته چاه‌ها پایش می‌شوند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، محمد ضروری افزود: براساس مصوبه شورای تأمین استان، چاه‌های کشاورزی اضافه‌شده به شبکه آب‌رسانی شهر همدان باید به‌صورت شبانه‌روزی نظارت و از هرگونه اختلال در شبکه پیشگیری شود.
وی اظهار کرد: روی 50 حلقه چاه متصل شده، نیروهای شرکت آب منطقه‌ای در سه شیفت کاری نظارت می‌کنند که به همین تعداد نیز کارکنان نیروی انتظامی و سپاه بر روی چاه‌ها حضور دارند و هرگونه تخلفی را رصد می‌کنند.
ضروری تصریح کرد: درمجموع به همراه عوامل پشتیان حدود 320 نفر در طول شبانه‌روز روی پایداری اتصال چاه‌های کشاورزی به شبکه آب‌رسانی همدان نظارت دارند.
وی خاطرنشان کرد: پایداری شبکه، پیشگیری از ورود هرگونه آلودگی به آب، مشاهده شکستگی یا نشتی احتمالی و جلوگیری از برداشت غیر مجاز از چاه‌ها، از مهم‌ترین اهداف استقرار ناظران روی چاه‌های کشاورزی متصل‌شده به شبکه آب‌رسانی شهر همدان است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تأکید کرد: این طرح از سوم شهریورماه آغاز شده است و تا پایان برداشت آب از چاه‌های کشاورزی ادامه دارد.
وی افزود: در مدت انجام مأموریت این ناظران، تعدادی شکستگی و تخلف در رابطه با بستن شیرها اتفاق افتاده که با اقدامات به‌موقع، مشکل پیش‌آمده به‌سرعت برطرف شده است.
ضروری اظهار کرد: طرح آب‌رسانی بلندمدت به همدان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و اکنون مخزن شماره دو این طرح آب‌گیری شده است و بعد از تست مخزن و پمپ و الکتروموتورها، آب به ایستگاه شماره سه پمپاژ می‌شود.

شناسه خبر 60375