شناسه خبر:60377
1401/6/30 09:20:01
در 15روز منتهی به اربعین حسینی امسال اتفاق افتاد؛

افزایش 33 درصدی مصرف بنزین در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ابراز کرد: مصرف بنزین در بازه زمانی 15 روز منتهی به اربعین سال 1401 در مقایسه با همین بازه سال 1400 حدود 33 درصد افزایش یافت و رکورد تازه‌ای از خود برجای گذاشت.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: استان همدان با قرارگیری در موقعیت خاص جغرافیایی و اتصال‌دهنده مناطق شمالی و مرکزی به غرب و جنوب کشور، نقشی مهم در سوخت‌رسانی در بخش حمل‌ونقل سبک و سنگین ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: در موسم بزرگ‌ترین تجمع سیاسی- عبادی شیعیان در کربلای معلی، از سراسر کشور زائران حرم مطهر اباعبدالله‌الحسین (ع) از این استان و بزرگراه کربلا عبور کرده و برکت توفیق خدمت خادمان سوخت‌رسان دارالمومنین همدان را تضمین می‌کند.
این مقام مسئول افزود: به‌دلیل فوق منطقه همدان تأمین‌کننده عمده سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه عبوری انتقال زائران حسینی از جای‌جای میهن اسلامی به عتبات عالیات و بالعکس است.
وی تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی و با توجه به اشتیاق وافر و عزم بی‌سابقه و روزافزون عاشقان حضرتش در حرکت به سوی کربلای معلی و بین‌الحرمین شریف برای شرکت در مراسم عزاداری چهلمین روز شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، سوخت‌رسانی به مجاری عرضه در طول مسیر، با قوت و شدت بیشتری همراه شد و سوخت‌رسانان با شور حسینی خود اجازه ندادند حتی لحظه‌ای جریان عرضه سوخت در جایگاه‌ها کُند یا متوقف شود.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به افزایش محسوس مصرف سوخت در ایام منتهی به اربعین، خاطرنشان کرد: در 15 روز منتهی به اربعین امسال (11 تا 26 شهریورماه) 31 میلیون و 405 هزار لیتر بنزین در منطقه همدان به مصرف رسید که فراتر از ایام 15روزه قبل از اربعین سال 1400 (22 شهریورماه تا پنج مهرماه) است.
وی از اوج مصرف در روز 17 شهریورماه جاری با دو میلیون و 600 هزار لیتر مصرف بنزین خبر داد، درحالی که در حالت عادی میانگین مصرف روزانه در استان همدان یک میلیون و 450 هزار لیتر است که با مقایسه این دو رقم شاهد افزایش 80 درصدی در روز مذکور هستیم.
روستایی اظهار کرد: موقعیت خاص استان همدان این امکان را به‌وجود آورده است تا واسط استان‌های مرکزی و استان‌های مرزی با ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاص سوخت‌رسانی خود باشد؛ بنابراین تأمین بی‌وقفه سوخت مجاری عرضه بین راهی در شرایط گوناگون به‌ویژه در چنین مناسبت باعظمتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
گفتنی است با توجه به حجم عظیم مسافرت زائران هم‌وطن در محورهای مواصلاتی استان و بزرگراه کربلا به سوی سرزمین عشق و دلدادگی، سرزمین عراق، روند فزاینده مصرف سوخت همچنان ادامه دارد.

شناسه خبر 60377