شناسه خبر:60392
1401/6/30 09:39:13

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با ابراز نارضایتی از وضعیت نامناسب اجرای طرح صدور سند کاداستر اراضی کشاورزی در استان، گفت: باید مزایای سنددار شدن زمین‌ها برای کشاورزان تبیین شود.

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان برگزار شد، عنوان کرد: متأسفانه رتبه استان کرمانشاه در اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد اراضی کشاورزی مناسب نیست که این موضوع نشان‌دهنده غفلت و سهل‌انگاری در گذشته است.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات رفع تداخل اسناد زراعی، گفت: این جلسات باید به‌صورت مستمر در شهرستان‌های استان تشکیل و روند صدور اسناد زراعی به‌صورت فعال و پیوسته ادامه پیدا کند.
امیر‌مقدم همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش، آگاه‌سازی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی درباره مزایا و مسیر قانونی سنددار شدن اراضی کشاورزی، گفت: لازم است که مزایا و آثار مثبت سنددار کردن زمین‌های کشاورزی برای کشاورزان استان تشریح و تبیین شود تا آنان با رغبت بیشتری برای سنددار شدن زمین‌هایشان اقدام کنند.
امیری‌مقدم تاکید کرد: لازم است برای ایجاد رغبت در کشاورزان، مشوق‌هایی برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی در نظر بگیریم و درعین‌حال اجرای قانون در این زمینه نیز به‌صورت قاطع و پیگیرانه دنبال شود.

شناسه خبر 60392