شناسه خبر:60471
1401/7/2 09:08:24

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کرونا ضربات جبران‌ناپذیری را به حوزه صنایع دستی وارد کرد، اما الان شرایط رو به بهبود است و امیدواریم با ورود گردشگر در فصول مختلف سال این شرایط بهتر هم شود.

حسین ویسی در جمع خبرنگاران درخصوص بازار فروش صنایع دستی در استان اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا متأسفانه تمام فعالیت‌ها را به‌ویژه در حوزه صنایع دستی متأثر کرده؛ از گردشگری و ورود گردشگر و تولیدکنندگان این حوزه با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.
وی ادامه داد: خوشبختانه از اواخر سال گذشته شرایطی فراهم شد و از اسفندماه توانستیم با ایجاد تعدادی بازارچه صنایع دستی در سطح استان به‌ویژه مرکز استان در کنار مجموعه تاریخی طاق‌بستان و حمایت‌هایی ازلحاظ ارائه تسهیلات از محل تبصره 18 و مشاغل خانگی، کمک ویژه‌ای به صنعت‌گران بکنیم تا بتوانند مواد اولیه کارشان را تأمین کنند و فعالیت تولیدی خود را از سر بگیرند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: تعدادی از هنرمندان با شرکت در نمایشگاه‌های داخل و خارج استان (اقلیم کردستان عراق) اقدام به فروش تولیدات خود کردند که منجر به رشد تولید و رشد فروش شد.
وی به تأثیر مثبت فضای مجازی در راستای فروش محصولات صنایع دستی اشاره و بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی با ورود به بستر فضای مجازی و ارائه محصولات متنوع خود، توانستند خلأ در حوزه فروش را ضمن ارتباط مستقیم با مشتری پُر و از طریق فضای مجازی شرایطی را برای فروش صنایع دستی فراهم کنند.
ویسی یادآور شد: کرونا ضربات جبران‌ناپذیری را به این حوزه وارد کرد، اما اکنون شرایط رو به بهبود است و امیدواریم با ورود گردشگر در فصول مختلف سال، این شرایط بهتر هم بشود.
وی افزود: درتلاش هستیم هنرمندان را به بازارهای فروش در سرتاسر کشور معرفی و اعزام کنیم تا شرایط مناسبی را برای فروش صنایع دستی که اغلب به‌صورت خانگی است، فراهم کنیم؛ در ضمن برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری نمایشگاه کشوری صنایع دستی در استان صورت گرفته است.
ویسی اضافه کرد: اربعین امسال با بازگشایی مرز خسروی، تعدادی غرفه صنایع دستی در مسیر عتبات عالیات در کنار موکب‌ها برپا و خوشبختانه شرایط خوبی برای فروش صنایع دستی و معرفی هویت، فرهنگ آداب و سنن مردم استان فراهم شد.

شناسه خبر 60471