شناسه خبر:60488
1401/7/2 09:45:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: تکمیل و بهره‌برداری از مرحله سوم این مرکز درمانی 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

«محمدمهدی همتی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرحله سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک از نیمه دوم سال 98 در این شهرستان آغاز شده و اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درصورت تأمین اعتبار مورد نیاز تا سه ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در چهار طبقه با متراژ چهار هزار و 500 متر مربع درحال ساخت است و با بهره‌برداری از این مرکز درمانی برای نخستین‌بار در غرب کشور یک بیمارستان با پنج اتاق جراحی شامل چهار اتاق عمل تخصصی و یک اتاق عمل اورژانسی با یک دستگاه رادیوتراپی برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان ایجاد می‌شود.
رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک خاطرنشان کرد: 30 درصد بیمارانی که در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک بستری هستند از سایر استان‌های هم‌جوار آمده‌اند.
همتی یادآور شد: مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک سالانه به یک‌هزار بیمار مبتلا به سرطان خدمات مددکاری ارائه می‌کند که از ابتدای سال جاری تاکنون 500 نفر از بیماران مبتلا به سرطان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از خدمات این مجمع بهره‌مند شده‌اند.
وی ارائه خدمات کمک‌معیشتی به خانواده بیماران سرطانی نیازمند را از دیگر اقدامات این مجمع عنوان کرد و گفت: 200 بسته کمک‌معیشتی از ابتدای سال جاری تاکنون توسط مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک بین خانواده بیماران مبتلا به سرطان توزیع شده است.
رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک اظهار کرد: تأمین هزینه بیماران مبتلا به سرطان از دیگر اقدامات این مجمع است و با انعقاد تفاهم‌نامه با برخی از بانک‌های استان مرکزی به 139 نفر از بیماران مبتلا به سرطان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده‌ است.
همتی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مرکزی و ابتلای برخی از بیماران مبتلا به سرطان به بیماری کووید 19 چند دستگاه اکسیژن‌ساز توسط مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک تهیه شد و به مدت 15 تا 20 روز در اختیار این بیماران قرار گرفت.
وی از کمک 100 میلیارد ریالی خیران از ابتدای سال جاری تاکنون به بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود مشکلات اقتصادی جذب منابع مالی از خیران را برای این مجمع با مشکل مواجه کرده است.
رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک ساخت مرحله چهارم و پنجم بیمارستان آیت‌الله خوانساری این شهرستان را از برنامه‌های مجمع خیران سلامت بیمارستان عنوان کرد و گفت: اسکلت مرحله چهارم این بیمارستان اکنون آماده شده و تجمع تمامی بیماران مبتلا به سرطان ازجمله کودکان سرطانی برای ارائه خدمت هرچه بیشتر به این بیماران، دسترسی به پزشک و تجهیزات، ازجمله اهداف اجرای این طرح است.
همتی ادامه داد: در مرحله چهارم این بیمارستان بخش کودکان، پیوند استخوان، فضاهای آموزشی و سالن جلسات برای دانشجویان پیش‌بینی شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: کمبود پزشک متخصص ازجمله مشکلات بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک است و اکنون پزشکان متخصص پس از گذراندن طرح خود در این بیمارستان به سایر استان‌های کشور مهاجرت می‌کنند که نیاز است زمینه حفظ این پزشکان در بیمارستان فراهم شود.
رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک کمبود دارو را از دیگر مشکلات این بیمارستان عنوان کرد و گفت: با توجه به سرریز بیماران سایر استان‌های کشور به این مرکز درمانی، نیاز است مسئولان به تأمین داروی مورد نیاز بیماران توجه جدی داشته باشند.
همتی یاداور شد: اجرای طرح نذر سلامت ازجمله برنامه‌های مجمع خیران بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک برای تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل مرحله سوم این بیمارستان بوده و امید است مردم در این طرح مشارکت گسترده داشته باشند.
رئیس مجمع خیران سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با یادآوری آغاز فعالیت این مجمع از سال 93، گفت: 100 بیمار سال 95 در صف انتظار این بیمارستان بودند، بنابراین ساخت یک بیمارستان دیگر در کنار آن در دستور کار این مجمع قرار دارد.
همتی افزود: عملیات اجرایی مرحله دوم این بیمارستان سال 99 در چهار طبقه آغاز و ظرف مدت 18 ماه بهره‌برداری شد.
مدیر بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز در این نشست گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از 15 سال پیش آغاز شده و تکمیل آن چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، درصورتی که مرحله دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری با مشارکت خیران سلامت در مدت 18 ماه ساخته و تحویل شد.
«مسعود مظلومی» افزود: مرحله سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با پیشرفت فیزیکی 85 درصد اکنون درحال ساخت است و با بهره‌برداری از این طرح چهار اتاق عمل تخصصی و 60 تخت به ظرفیت این بیمارستان افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: درصوت بهره‌برداری از مرحله سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، مرحله یک این بیمارستان بازسازی و مرمت می‌شود.
مدیر بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: تأمین تأسیسات مورد نیاز مرحله سوم این بیمارستان برعهده دانشگاه علوم پزشکی بوده و تأمین این تجهیزات نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار است.
مظلومی افزود: با توجه به مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان مرکزی، پیش‌بینی می‌شود تأسیسات مورد نیاز مرحله سوم تا پایان سال جاری تأمین شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود اتاق عمل در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، بیماران مبتلا به سرطان برای انجام عمل جراحی باید به استان‌های تهران و قم اعزام می‌شدند که با بهره‌برداری از این طرح نیاز این بیماران در استان تأمین می‌شود.
مدیر بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک تأمین دستگاه‌های مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان را از برنامه‌های اولویت‌دار این بیمارستان عنوان کرد و گفت: کمبود دستگاه ام‌آرآی ازجمله مشکلات بیمارستان آیت‌الله خوانساری این شهرستان است و اکنون بیماران برای استفاده از آن به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) اعزام می‌شوند.
مظلومی کارکنان مورد نیاز مرحله سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را 130 نفر عنوان کرد و افزود: نیاز این بیمارستان با تفکیک کارکنان به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده‌ است.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی مرحله سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با تجهیزات حدود 65 تا 70 درصد است و با افزایش پیشرفت فیزیکی این مرحله تا 80 درصد، آزمون استخدامی توسط وزارت بهداشت برای جذب نیرو انجام می‌شود.
مدیر بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک اضافه کرد: با بهره‌برداری از این مرحله جراح مورد نیاز بیمارستان از تهران اعزام می‌شود.
مظلومی ضریب اشغال تخت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را 77 درصد عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از مرحله دوم، صف انتظار برای بستری در این بیمارستان از بین رفته‌ است.
رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز در این نشست گفت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری این شهرستان با تجهیز مرحله سوم به یکی از قطب‌های سرطان در غرب کشور تبدیل می‌شود.
«پارسا رستمی» افزود: با تجهیز مرحله سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک بیماران از سایر استان‌های کشور به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تأمین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارائه خدمت دارند.

شناسه خبر 60488