شناسه خبر:60586
1401/7/7 08:51:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: بیش از 45 درصد کانون بیماری‌های دامی در همدان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

محمودرضا رسولی از افزایش 70 درصدی واکسیناسیون بیماری‌های دامی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با حمایت‌های صورت‌گرفته در استان بیش از 45 درصد کانون بیماری‌های دامی در همدان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.
وی توجه به مقوله بهداشت و سلامت عمومی جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: از هر اقدامی که در جهت جلوگیری از تهدید بهداشت مردم باشد، کوتاهی نخواهیم کرد و اگر پشتیبانی مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها نباشد، دامپزشکی برای سلامت مردم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان کنترل، نظارت و حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی و به تبع آن حفظ سلامت مصرف‌کنندگان را از اولویت‌های اصلی دامپزشکی برشمرد و افزود: نگاه ویژه به مقوله بهداشت و سلامت جامعه بیش‌ازپیش مورد نیاز است.
رسولی با بیان اینکه همکاران ما در اداره دامپزشکی رسالت خود را به نحو احسن در حوزه‌های مختلف دامپزشکی به‌ویژه در حوزه پیشگیری، حفظ سرمایه‌های دامی و تأمین سلامت و بهداشت عمومی انجام می‌دهند، گفت: امروز تنظیم بازار و امنیت غذایی و ملی ما بسیار وابسته به تولیدات داخلی است و وظیفه داریم با پشتیبانی از بهره‌برداران حوزه دامپزشکی علاوه‌بر پایداری اشتغال، در زمینه بهداشت و تولید نیز آن‌ها را یاری دهیم.
وی با تأکید بر اینکه درحال حاضر هیچ کشتارگاه سنتی در استان وجود ندارد، تصریح کرد: تمام کشتارگاه‌های همدان صنعتی و مجهز به پیش‌سرد هستند که همین موضوع یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه بیماری خطرناک تب هموراژیک کریمه کنگو و باعث از بین رفتن این ویروس است.

شناسه خبر 60586