شناسه خبر:60606
1401/7/7 09:24:24

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار سقز ضمن تاکید بر مشارکت مردم روستاها برای اجرای طرح‌های هادی گفت: آبادانی و توسعه روستاها، نتیجه کار جمعی و عزم و اراده روستاییان است.

جعفر توان روز چهارشنبه در نشست با بخشداران، جمعی از مدیران و روسای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای «گوره قلعه، زیویه، قبغلو، مرخز، قپلانتو، قلندر، کریم آباد، قره گویز و قلعه گاه»، با بیان اینکه دهیاران و اعضای شورا به ترتیب به عنوان مدیران و معتمدان روستاها باید بیش از گذشته برای عمران و آبادانی، تلاش کنند، افزود: داشتن روحیه مطالبه گری و پای کار بودن در این مسیر، بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: اقدامات عمرانی از جمله زیرسازی و آسفالت برای اجرای طرح هادی در 9 روستای ذکر شده توسط بنیاد مسکن انجام و جدول گذاری و مسیرگشایی معبر هم توسط دهیاری‌ها اجرا خواهد شد.
فرماندار سقز با عنوان اینکه طولانی شدن اجرای طرح‌های عمرانی در روستا باعث بالا رفتن هزینه‌ها و نارضایتی مردم خواهد شد بر تسریع در اجرای آنها، تاکید نمود.
در این نشست مدیران بنیاد مسکن، آبفا، برق و منابع آب هم به طرح مسایل و مشکلات خود پرداختند و مسئولان بر تسریع در ارائه اقدامات در مسیر اجرای طرح هادی قول مساعد و جدی دادند.
20 میلیارد تومان اعتبارات، برای شهرداری سقز در نظر گرفته خواهد شد
فرماندار ویژه شهرستان سقز همچنین در نشست با شهردار سقز و جمعی از معاونان این نهاد خدمات رسان با اشاره به اهمیت خدمات ماندگار اظهار داشت: افراد با خدمات ماندگار در ذهن‌ها به یادگار باقی خواهند ماند.
جعفر توان افزود: برای اجرای طرح‌های عمرانی در سقز، 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، برای شهرداری سقز در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به هزینه‌های زیاد شهرداری در بحث پرداخت حقوق نیروها بر ساماندهی منابع انسانی، سالم سازی، چابک‌سازی و نیروسازی تاکید کرد.
فرماندار سقز ضرورت اجرای طرح‌های عمرانی ماندگار را در راستای کاهش و روان سازی ترافیک، مهم ارزیابی و عنوان کرد: شهرداری برای مشخص نمودن پیمانکار و منابع مالی اجرای زیرگذر استاد همین، به جد تلاش کند.
توان با اشاره به اهمیت ورودی‌های شهر در سرزندگی، شادابی و نشان دادن پویایی محیطی شهر بر ساماندهی این فضاها، تصریح کرد.

شناسه خبر 60606