شناسه خبر:60643
1401/7/9 08:35:06

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: باید در ساخت‌وسازها، نقشه‌ها و غیره مسائل ایمنی و آتش‌نشانی درنظر گرفته شود.

مهدی زندیه‌وکیلی در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان با بیان اینکه آتش‌نشانان جان بر کفانی هستند که علاوه‌بر امرار معاش از طریق این شغل به هم‌نوع خود نیز عشق و ایثار دارند، اظهار کرد: خوشبختانه خدمات آتش‌نشانان در جلوگیری از خسارات جانی و مالی همچنین نجات افراد حادثه‌دیده مؤثر بوده است.
زندیه‌وکیلی با بیان اینکه آمادگی چه ازنظر علمی و چه ازنظر جسمی بسیار مهم است، اظهار کرد: با وجود اینکه آتش‌نشانان برای حفظ جان هم‌وطنان حاضر هستند جان خود را به خطر اندازند، اما حفظ سلامتی آتش‌نشانان نیز موضوعی ضروری است.
وی ضرورت دارا بودن آمادگی جسمانی برای مواجه با حوادث در جذب و به‌کارگیری آتش‌نشان را یادآور شد و افزود: درحال حاضر ارائه آموزش‌ها به آتش‌نشانان در قالب برگزاری اردو و در شهرستان‌های استان انجام می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار مرکزی برگزاری دوره‌های غواصی برای آتش‌نشانان را یادآور شد و عنوان کرد: تمام خدمات آتش‌نشانان با هدف جلوگیری از خسارت مالی و تماماً با جان‌فشانی صورت می‌گیرد.
زندیه‌وکیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو، خاطرنشان کرد: باید به سمت پیشگیری حرکت کرد و تلاش کرد حادثه به وقوع نپیوندد و درصورت وقوع حادثه، در نخستین واکنش هر شهروند با آن مقابله کند.
وی با بیان اینکه باید سطح آموزش‌ها به آموزش شهروندی ارتقا یابد، اظهار کرد: باید در ساخت‌وسازها، نقشه‌ها و غیره مسائل ایمنی و آتش‌نشانی درنظر گرفته شود.
معاون امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه در استان مرکزی اجرا، اطفای حریق و صدور پایان کار به‌طور نسبی و مطلوب صورت گرفته است.

شناسه خبر 60643