شناسه خبر:60755
1401/7/11 09:00:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند با بیان اینکه جنگل‌های نهاوند عمدتاً از گونه‌های مقاوم در برابر خشکی است، گفت: به‌منظور صیانت از جنگل‌های شهرستان علاوه‌بر کاشت سالانه درختان، عملیات آبخیزداری، جلوگیری از حریق، اجرای گشت‌های حفاظتی و پیگیری رفع تداخلات دنبال می‌شود.

داریوش عباسی با بیان اینکه کاهش بارش تاکنون تأثیر منفی بر حوزه منابع طبیعی این شهرستان نداشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه جنگل‌های شهرستان نهاوند عمدتاً از گونه‌های مقاوم در برابر خشکی بوده، بنابراین برای درختان موجود هیچ مشکلی پیش نیامده است.
وی گفت: شهرستان نهاوند دارای 94 هزار هکتار منابع طبیعی است که از این رقم 25 هزار هکتار آن جنگلی از نوع دست‌کاشت و طبیعی هستند که عمدتاً در سراب‌های گیان، گاماسیاب، ملوسان، فارسبان و تاریکدره قرار گرفته‌اند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند افزود: جنگل‌های نهاوند از رده جنگل‌های زاگرس هستند که عمدتاً از نوع بلوط، راش، کاج و چنار بوده و در برابر خشکی مقاوم هستند.
وی افزود: برای صیانت از درختان جنگلی که نیاز به آب دارند، در فصل تابستان طی چند نوبت آب‌رسانی صورت گرفته که این مسئله باعث جلوگیری از آسیب رساندن به آن‌ها شده است.
عباسی با اشاره به طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس که نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک دارند، گفت: به‌منظور صیانت از جنگل‌های موجود شهرستان علاوه‌بر کاشت سالانه درختان در عرصه‌های جنگلی، اجرای عملیات آبخیزداری، جلوگیری از حریق، اجرای گشت‌های حفاظتی و پیگیری رفع تداخلات دنبال می‌شود.
وی ابراز کرد: انتظار داریم با متخلفان این حوزه که باعث تخریب جنگل می‌شوند نیز برخورد جدی صورت گیرد.

شناسه خبر 60755