شناسه خبر:60832
1401/7/12 09:17:12

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول کمیته علمی نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک گفت: نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک طی آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

پیمان غفاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک مورخ چهار و پنج آبان‌ماه با مشارکت نهادهای اجرایی ازجمله شهرداری اراک، دانشگاه‌های مرتبط در استان، استانداری مرکزی، اداره صمت و غیره برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش با هدف پرداختن به پژوهش‌ها و تحقیقات نوین در حوزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی براساس پروژه‌های شهری، توسعه اقتصاد شهری و ثروتمند کردن شهر برگزار می‌شود.
مسئول کمیته علمی نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک ادامه داد: به همین منظور از اساتید، محققان، دانشجویان و غیره دعوت شده تا آثار خود را با توجه به محورهای این پژوهش تا 15 مهرماه جاری به آدرس دبیرخانه علمی این همایش به نشانی WWW.AIS2022.ARAK.IR ارسال کنند.
غفاری ادامه داد: اقتصاد شهری، منطقه‌ای و برنامه‌ریزی شهری، فرصت‌ها و چالش‌های توسعه و ترویج گردشگری شهری، اقتصاد و محیط‌زیست، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و فناوری نوین در اقتصاد شهری و تأمین مالی توسعه پروژه‌های شهری، محورهای این همایش هستند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف اصلی این همایش هم‌گرایی بین جامعه دانشگاهی و نهادهای اجرایی است که بتوانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر اراک را تبیین کنند و در راستای توسعه اقتصاد شهری کمک‌حال باشند و بسترهای لازم را فراهم آورند.
مسئول کمیته علمی نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک ادامه داد: امیدواریم در این همایش کمیته‌های علمی از اساتید و محققان دانشگاه‌های مختلف کشور حضور داشته باشند و مقالات را بررسی کنند.
غفاری یادآور شد: درمجموع برای بررسی مقالات این همایش 15 داور در تخصص‌های مختلف حضور دارند و با توجه به نوع تخصص، هر مقاله توسط دو داور بررسی می‌شود.
به گفته وی پیش‌بینی می‌شود مقالات برگزیده این همایش در یک کتاب به چاپ برسد.

شناسه خبر 60832