شناسه خبر:60922
1401/7/16 08:51:06

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار نهاوند گفت: ایجاد بوم‌گردی و خانه‌مسافرها می‌تواند باعث رونق روستاهای نهاوند شود و از متقاضیان در این زمینه حمایت می‌کنیم.

جعفر سلگی پنجشنبه 14 مهرماه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی و توانمندسازی روستاهای شهرستان نهاوند در حوزه توسعه گردشگری اظهار کرد: شهرستان نهاوند به‌علت دارا بودن موقعیت جغرافیایی از نواحی ممتاز کشور و استان همدان در حوزه گردشگری به‌شمار می‌رود.
وی افزود: شهرستان نهاوند به‌خاطر تاریخی بودن آن در بحث میراث فرهنگی خوش درخشیده و همچنین در بحث گردشگری نیز به‌علت اینکه در یک منطقه‌ کوهستانی واقع شده، دارای آب‌وهوای بسیار خوبی است و هرساله در فصل بهار و تابستان مسافران و گردشگران بسیار زیادی را جذب می‌کند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار نهاوند ادامه داد: گردشگری یکی از درآمدهایی‌ بوده که می‌تواند جایگزین نفت شود و نهاوند این ظرفیت مهم را دارا است.
وی با اشاره به روستای گردشگری فارسبان، بیان کرد: روستای فارسبان نهاوند تنها روستای هدف گردشگری در شهرستان است که در نزدیکی سراب زیبای فارسبان واقع شده که ما توانسته‌ایم برای این روستا اعتبارات خوبی جذب کنیم و درحال حاضر یک سفره‌خانه سنتی در این روستای هدف گردشگری فعال است که این‌گونه اقدامات و اعتبارات می‌تواند باعث پیشرفت روستاها و شهرها شود.
سلگی یادآور شد: در حوزه روستاها ایجاد خانه‌مسافرها، بوم‌گردی‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی از کارهای بسیار خوبی است که می‌تواند به رونق و توسعه روستاهای شهرستان کمک کند و در این زمینه اگر کسانی تمایل به همکاری داشته باشند، حمایت خواهیم کرد.
وی در پایان تأکید کرد: در حوزه‌ شهری نیز تعمیر و تجهیز هتل کوثر و احداث سفره‌خانه سنتی و تعمیر حمام گلشن از اقدامات بسیار خوبی است که در سال‌های اخیر انجام شده و امیدواریم با تلاش مردم و مسئولان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شاهد پیشرفت‌های بیشتری در شهرستان نهاوند باشیم.

شناسه خبر 60922