شناسه خبر:60928
1401/7/16 09:05:35
براساس ماده 83 قانون شوراها؛

تذکر 22 بندی عضو شورا به شهرداری

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان از ارائه نامه تذکر 22 بندی به رئیس شورا به‌منظور ابلاغ به شهرداری خبر داد.

مهدی حیدری در جمع خبرنگاران از ارائه تذکر 22 بندی به رئیس شورا به‌منظور ابلاغ به شهرداری خبر داد و اظهار کرد: عمده این موارد در جلسه صحن شماره 125 شورا نیز مطرح شده؛ این تذکر 22 بندی طبق ماده 83 قانون شوراها به‌منظور ابلاغ کتبی به شهرداری بوده است.
وی عدم اجرای کامل و دقیق مصوبه طرح الزام به نصب تابلو روزشمار در پروژه‌های عمرانی را از موارد مورد تذکر برشمرد و گفت: عدم اهتمام در اجرای مصوبه طرح نصب نمادهای ارزشی در پیاده‌راه میدان حضرت امام خمینی (ره) و عدم اقدام جدی و مؤثر در راستای اجرای مصوبه طرح پرداخت‌های خرد الکترونیکی نیز از دیگر بندهای تذکر ابلاغی است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: عدم اقدام متناسب برای تحقق مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای، عدم اجرای مصوبه طرح شهاب و عدم اجرای مصوبه طرح شهید سیدمیلاد مصطفوی نیز از دیگر موارد مطرح‌شده است.
حیدری رفتار تبعیض‌آمیز و عدم اقدام جدی و قانونی مؤثر درباره تخلفات ساختمانی در املاک شخصی برخی مدیران ارشد شهرداری را از دیگر موارد تذکری در این نامه برشمرد و افزود: عدم تحقق وعده‌های داده‌شده به مردم در پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در پروژه تقاطع غیر همسطح غدیر، عدم پیشرفت مورد انتظار در پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام ازجمله پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ، تقاطع‌های غدیر و شهیدهمدانی و اوضاع نامطلوب پرداخت مطالبات معوقه پیمانکاران نیز در نامه مذکور قید شده است.
وی با اشاره به توزیع کارت‌های هدیه برخلاف ضوابط بین برخی افراد و عدم درج مبلغ 192 میلیون تومان هزینه‌کرد کارت هدیه در عملکرد تفریغ بودجه سال 1400، تصریح کرد: این مهم نیز در بند دیگر نامه تذکری به شهرداری قید شده است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: عدم برخورد قانونی با برخی ساخت‌وسازهای غیر قانونی و فاقد پروانه به‌ویژه در اراضی متعلق به برخی دستگاه‌ها و املاکی مانند هتل ندیمی نیز مورد تذکر به شهرداری بوده که در بند 10 این نامه قید شد.
حیدری خاطرنشان کرد: عدم تحقق وعده‌های موجود در برنامه‌های ارائه‌شده به شورا در موضوع خط اعتباری نیز موضوع مهم قابل توجهی است که خواستار توجه به این مورد در شهرداری هستیم.
این عضو شورا در بخش دیگر سخنانش یادآور شد: عقد قراردادهای تیم فوتبال به‌صورت غیر قانونی بدون وجود ردیف در بودجه مصوب و پرداخت مبالغ براساس قراردادهای غیر قانونی و نیز امضای قراردادها توسط مدیرعامل سازمان فرهنگی بدون تفویض اختیار امضای قرارداد و نیز اشکال برخی قراردادها که مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت هستند نیز در این نامه مورد تأکید بوده است.
منتخب مردم در پارلمان شهر اظهار کرد: موضوع تاکسی هوایی و اشکالات آن در طرح و تحقق نیز از دیگر درخواست‌ها بوده که با توجه به عدم پرداختن به این مورد توسط شهرداری، بر این مهم نیز تأکید شده است.
حیدری عدم ارائه نتایج آزمایش‌های مصالح پروژه‌های عمرانی به شورا و عدم ارسال گزارش‌های ماهانه پروژه‌های عمرانی را از دیگر موارد قابل تذکر به شهرداری برشمرد و گفت: عدم تأمین دسترسی مشاهده سامانه‌های فعال شهرداری برای اعضای شورا و عدم ارسال پرونده‌های مشکوک به جعل به شورا نیز ازجمله موارد مندرج در این نامه است.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورا بیان کرد: عدم اقدام جدی و مؤثر کالبدی و فرهنگی در رفع یا کاهش معضلات ترافیکی و نیز عدم اهتمام جدی برای دریافت چند 10 دستگاه اتوبوس یارانه‌ای از وزارت کشور، از دیگر قصورات شهرداری و قابل تذکر بوده که در این نامه به آن پرداختیم.
حیدری با ایراد به نحوه اداره روزنامه هگمتانه، افزود: تعیین کادر و مدیران روزنامه از افرادی غیر از کارکنان شهرداری و عدم تأیید حسابرسی آن، از دیگر ایرادات وارده بوده که در قالب تذکری به شهردار ابلاغ می‌شود.
وی در ادامه عدم تحقق موضوع تعمیر و نگهداری پُل‌های عابر پیاده و مشکلات آن‌ها در سرویس‌دهی را از دیگر موارد مطرح در این نامه برشمرد و تصریح کرد: به عدم تعیین تکلیف نهایی ملک تجاری شهرداری به ارزش بالغ‌بر 200 میلیارد ریال در شهرک الوند نیز در این تذکر پرداخته شده است.
این عضو شورا ادامه داد: عدم ارائه فهرست کامل نیروهای مختلف شاغل در شهرداری و ورود برخی افراد جدید به آن و زیرمجموعه‌ها و عدم تعیین تکلیف نیروهای شاغل و امکانات شهرداری برخلاف ضوابط در سایر دستگاه‌ها، از دیگر ایرادات وارده بوده که خواستار توجه به این مهم هستیم.

شناسه خبر 60928