شناسه خبر:60983
1401/7/17 09:36:04

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: بیش از 104 میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار روستاها قرار دادیم تا با همکاری بنیاد مسکن، آسفالت روستاها انجام شود.

بهمن امیری‌مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های جامعه روستایی و عشایری در بخش‌های تولید و اشتغال‌زایی، اظهار کرد: در استان کرمانشاه دو هزار و 500 روستای دارای سکنه با جمعیتی حدود 450 هزار نفر وجود دارد.
وی گفت: مهاجرت معکوس با ایجاد زیرساخت‌های مناسب انجام می‌شود؛ روستا اگر مشوق‌های لازم را داشته باشد، قطعاً مردم آن را ترک نمی‌کنند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: این مشوق‌ها را باید مدیران اجرایی فراهم کنند؛ دستگاه‌های مربوطه موظف هستند زیرساخت‌های مورد نیاز روستاییان و عشایر مانند آب، برق، گاز، تسهیلات بانکی مورد نیاز را تأمین کنند؛ به‌طوری که در حوزه گاز تا اواسط سال 1402، کرمانشاه باید استانی سبز باشد.
وی به نقش کلیدی عشایر در توسعه استان اشاره‌ای کرد و گفت: در بحث تولیدات دامی عشایر استان ظرفیت قابل توجهی دارند و در تأمین 12 هزار تُن گوشت قرمز سالانه، تولید بیش از 900 تُن روغن کرمانشاهی، تولید لبنیات و همچنین مواد اولیه صنایع دستی استان نقش اساسی دارند.
به گفته امیری‌مقدم استان کرمانشاه در موضوع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است. وی افزود: برای بیش از دو هزار واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی روستا با بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است.
استاندار کرمانشاه گفت: بیش از 104 میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار روستاها قرار دادیم تا با همکاری بنیاد مسکن آسفالت معابر روستاها انجام شود.
وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه اعتبار مناسبی برای محرومیت‌زدایی مصوب شده است، ابراز کرد: از محل محرومیت‌زدایی 572 میلیارد تومان که 2.5 برابر اعتبار سال 1400 است، اعتبار برای مناطق روستایی گرفته شده است.
وی بیمه روستایی را از دیگر خدمات دولت برای رفاه حال روستاییان و عشایر دانست و خاطرنشان کرد: 70 درصد حق بیمه را دولت و 30 درصد را عشایر و روستاییان پرداخت می‌کنند.

شناسه خبر 60983