شناسه خبر:60987
1401/7/17 09:41:29

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: مقرر است تا پایان سال جاری موانع پیش روی 400 واحد صنعتی و معدنی سطح استان عارضه‌یابی شده و مشکلات بر سر راه تولید در آن‌ها مرتفع شود.

سرهنگ مهدی مه‌تابانی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین فرمانده محترم سپاه بیت‌المقدس استان و ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خبر داد و افزود: بر این اساس مقرر است در نیمه دوم سال جاری 350 واحد صنعتی و 50 واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گرفته و مانع‌زدایی‌ لازم نیز انجام شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه تولید ملی در هر کشور یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی میزان پیشرفت و توسعه‌یافتگی اقتصادی و صنعتی است، افزود: بنابراین متولیان امر باید ضمن حمایت از تولید ملی و رفع موانع موجود داخلی در این مسیر، در پی تقویت زیرساخت‌های تولید در همه بخش‌ها اعم از صنعت، کشاورزی، مسکن و... باشند و همسو با تقویت تولید و پشتیبانی و مانع‌زدایی از تجارت داخلی، از توسعه بازار تولیدات داخلی و باکیفیت در سطح منطقه‌ای حمایت کنند.
مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن استان کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی استان کردستان است که مانع زدایی از 400 واحد خرد، کوچک و دانش بنیان در استان از مهم‌ترین این فعالیت‌ها است.
سرهنگ مه‌تابانی بیان کرد: برای تحقق شعار سال پیش از هر اقدام و تصمیم‌گیری، ضرورت احصا و شناخت موانع تولید و راه‌ها و شیوه‌های رفع آن‌ها از سوی مقام‌های تصمیم‌گیر و مسئول و ارائه و تدوین برنامه‌ها و مشوق‌های حمایتی امری ضروری به‌شمار می‌رود.
وی در ادامه تولید را اصلی‌ترین نیاز امروز کشور در گذر از مشکلات داخلی و رفع تحریم‌های استکبار جهانی برشمرد و گفت: اگر بتوان به‌صورت ملی و فراگیر چالش‌های پیش‌روی تولید، احصاء و برطرف کرد، در پایان به یک خروجی مناسب در رونق‌بخشی به تولید خواهیم رسید که خود این امر زمینه‌ساز تحول و تحرک بیشتر در همه بخش‌ها خواهد بود.
مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در پایان اظهار کرد: دادن آمارهای درست و دور از تحریف در تصمیم‌گیری و مانع‌زدایی شرط اصلی این قبیل تفاهمات می‌باشد.

شناسه خبر 60987