شناسه خبر:61030
1401/7/18 11:29:35

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با بیان اینکه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است، از وزش باد شدید موقتی در ساعات عصرگاهی از روز دوشنبه در برخی نقاط استان خبر داد.

«محمدحسن باقری‌شکیب» روز یکشنبه افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان تا دو روز آینده صاف و آفتابی است و در ساعات عصرگاهی شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه تغییرات دما در استان مشهود نیست، ادامه داد: دمای هوای برخی از نقاط استان همدان از صبح روز چهارشنبه بین دو تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و به یک تا دو درجه سانتیگراد می‌رسد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: کاهش دمای هوا ممکن است موجب سرمازدگی درختان و محصولات باغی شود که به کشاورزان توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود درنظر بگیرند.
باقری‌شکیب خاطرنشان کرد: اسدآباد با 31 درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار و قهاوند با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به‌ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در 24 ساعت گذشته بودند.
وی اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به‌ترتیب 27 و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.
آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 61030