شناسه خبر:61048
1401/7/18 11:56:11

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام یکی از عوامل تأثیرگذار در رونق بیش از پیش صادرات از مرز بین‌المللی مهران را حذف دلالان و واسطه‌ها عنوان‌ کرد.

حسن بهرام‌نیا، روز شنبه در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه ساماندهی گمرک نقش زیادی در توسعه اقتصادی استان دارد، گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت رونق و پویایی گمرک استفاده کرد.
وی با اشاره به تجربه موفق در کوتاه کردن دست دلالان و مخلان اقتصادی اظهار کرد: هم‌افزایی و هماهنگی ایجاد شده در بین دستگاه‌های اجرایی مستقر در گمرک می‌تواند کمک شایانی به ساماندهی وضعیت تردد زورا، مسافران و... ایجاد نماید.
استاندار ایلام تأکید کرد: هر گونه جابجایی مسافر با اتوبوس و سواری باید از طریق بلیط فروشی انجام شود تا از مسافر قیمت گزافی اخذ نشود.
بهرام‌نیا در ادامه خواستار رفع موانع پیش رو توسط مدیران مربوطه شد و افزود: وضعیت داخل گمرک در شأن استان نبود و نیاز به یک اقدام جهادی داشت که این اقدام صورت گرفت و باید ادامه داشته باشد.
وی از مدیریت گمرک استان خواست تا با افزایش نیروی انسانی و به‌کارگیری امکانات، اهتمام ویژه‌ای به رفت و آمد ناوگان حمل‌و‌نقل کامیون‌ها داشته باشد تا بار تریلرها به موقع تخلیه شود و بعد از بارگیری صادرات کالا انجام شود.
استاندار ایلام با توجه به درخواست تجار برای کاهش قیمت اجاره غرفه‌ها در مرز مهران تأکید کرد: در جهت توسعه صادرات و با در نظر گرفتن منافع تجار و نیز حذف دلالان، لازم است غرفه‌ها به‌صورت مزایده‌ای و با قیمت پایه مورد استفاده قرار گیرند.

شناسه خبر 61048