شناسه خبر:61072
1401/7/19 08:55:41

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان از درخشش دبیران دوره اول متوسطه استان در ششمین جشنواره کشوری نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری خبر داد.

محمود نقوی اظهار کرد: این جشنواره در سه محور با عناوین نوآوری در به‌کارگیری رسانه‌های پُرشمار، نوآوری در مشارکت اولیا در فرآیند آموزش و نوآوری در سنجش آغازین با هدف شکوفایی خلاقیت و نیز به اشتراک گذاشتن تجارب معلمان در این زمینه‌ها، به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد.
وی تصریح کرد: در فرآیند اجرای این جشنواره 12 هزار و 300 معلم خلاق و نوآور از 31 استان در قالب چهار هزار و 985 تیم و در 9 درس دوره اول متوسطه به رقابت پرداختند و دبیران دوره اول متوسطه استان همدان موفق به کسب رتبه اول در سه محور جشنواره شدند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان اظهار کرد: در محور طراحی و کاربرد سنجش‌های آغازین، «حمید نوروزی»، «مریم شاملو» و «الهام جوهریان» از ناحیه دو همدان، در محور روش‌های مشارکت اولیای دانش‌آموزان در فرآیند کلاس، «امین جلیلوند»، «یوسف ولی‌زاده» و «سلیمه جعفری» از شهرستان اسدآباد و در محور تولید و به‌کارگیری رسانه‌های پُرشمار «شیوا محمودی»، «اعظم کرمی» و «شیرین پنبه‌ای» از شهرستان ملایر عناوین نخست را به خود اختصاص دادند.
* تهیه تقویم اجرایی در مدارس به‌طور جد در دستور کار مدیران قرار گیرد
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در ارتباط مستقیم با مدیران مدارس سراسر استان در بستر شبکه شاد با محوریت بررسی مسائل جاری آموزش‌وپرورش، بر برگزاری منظم جلسات شورای دبیران، انجمن اولیا و مربیان و همچنین جلسات آموزش خانواده در مساجد و حسینیه‌های محله تأکید کرد و از مدیران خواست تهیه تقویم اجرایی در مدارس به‌طور جد در دستور کار قرار گیرد.
نقوی با اشاره‌ به کمبود تجهیزات در مدارس، افزود: با درخواست افزایش اعتبار برای تجهیزات، به دنبال رفع این کمبود هستیم و نیز 250 میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام درنظر گرفته شده است.
وی به تقویت و پیگیری بحث کیفیت‌بخشی در مدارس تأکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که در این راستا انجام شده، برگزاری طرح امین یک و دو برای تقویت مسائل پرورشی، دینی و اعتقادی دانش‌آموزان بوده که با همکاری حوزه علمیه همدان صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان به حضور راویان دفاع مقدس در مدارس نیز اشاره کرد و از مدیران خواست همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند و همه همکاران و دانش‌آموزان در سال حداقل یک‌بار از باغ‌موزه دفاع مقدس بازدید داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی داشته‌ایم، اظهار کرد: تا قبل از انقلاب استقلال سیاسی و فرهنگی نداشتیم و سرنوشت مملکت دست بیگانگان و استکبار بود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر توجه به جهاد تبیین مورد سفارش مقام معظم رهبری، افزود: همواره بدانیم که پیش از انقلاب کجا بودیم و اکنون کجا هستیم.
نقوی با بیان اینکه دشمنان نظام می‌خواهند هجمه به دانشگاه‌ها و مدارس وارد کنند، از مدیران مدارس خواست مواظب دسیسه‌های دشمن باشند و با هوشیاری کامل توطئه برنامه‌ریزی‌شده آنان را خنثی کنند.
وی با اشاره به اینکه با همراهی تمامی همکاران در دستگاه تعلیم و تربیت استان درحال حاضر در مدارس استان کلاس خالی نداریم، تصریح کرد: یکی از چالش‌های آموزش‌وپرورش استان نیروی انسانی است که درصدد جذب نیروی انسانی بیشتری برای سهمیه استان هستیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان اضافه کرد: در مدارس باید اذان ظهر به‌موقع پخش و برگزاری نماز جماعت در آموزشگاه‌ها نیز تقویت شود.
استان همدان 307 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

شناسه خبر 61072