شناسه خبر:61094
1401/7/19 09:25:32

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری قصر شیرین گفت: خلأهای درآمدی برای حضور پزشکان متخصص در این شهرستان به شرط ماندگاری، برای آن‌ها با ایجاد مشوق‌های لازم، جبران می‌شود.

«محمد حیدری» روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس شبکه بهداشت و درمان قصر شیرین در فرمانداری با اشاره به موقعیت مناسب قصر شیرین در بخش تجاری و کشاورزی، افزود: اعطا و واگذاری زمین، امکانات رفاهی و منازل سازمانی برای استقرار پزشکان از مشوق‌هایی است که به پزشکان متخصصی که در قصر شیرین ماندگار شوند و به مرزنشینان این خطه خدمت بدهند، ارائه می‌شود.
وی خواستار استقرار متخصص رادیولوژی و سونوگرافی، متخصص بیهوشی و همچنین جراحی عمومی در این شهرستان شد و گفت: حضور این پزشکان به‌صورت چرخشی نیز جهت ارائه خدمات لازم به بیماران و مراجعه‌کنندگان می‌تواند بخشی از نیاز منطقه را تأمین کند.
سرپرست فرمانداری قصر شیرین همچنین با اشاره به محرومیت بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصر شیرین، خواستار بازسازی و تعمیر مرکز بهداشتی این بخش مرزی برای ارائه خدمات لازم به مراجعه‌کنندگان با توجه به بُعد مسافت این بخش با شهرستان قصر شیرین شد و افزود: استقرار یک پزشک عمومی برای این بخش ضرورت بسیار مهمی است.
وی همچنین از تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان در ایام اربعین برای خدمات‌رسانی به زائران قدردانی کرد و گفت: درخشش مرز خسروی برای تردد زائران و ممتاز عمل کردن مجموعه استان کرمانشاه و شهرستان قصر شیرین در بحث اربعین و رضایتمندی مقامات ارشد از این مرز نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی تمام مسئولان در بخش‌های مختلف ازجمله بهداشت و درمان بوده که این زحمات ارزشمند و قابل تقدیر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز با قدردانی از سرپرست فرمانداری قصر شیرین برای اولویت دادن به سلامت مردم، افزود: طبق مصوبه‌ای که داشتیم، پزشک در بخش مرزی سومار مستقر خواهد شد و دهم آبان‌ماه امسال که زمان تقسیم پزشکان است، حتماً استقرار پزشک برای این بخش انجام می‌شود.
«ابراهیم شکیبا» افزود: همچنین برای مرکز درمانی سومار نیز اعتبار لازم جهت تعمیر و مرمت آن و ایجاد ضروریات لازم تأمین خواهد شد.
وی درخصوص پزشکان متخصص این مورد را در حیطه اختیارات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد و گفت: تمام کشور در زمینه پزشک متخصص بیهوشی مشکل دارد اما درخصوص متخصص رادیولوژی و جراحی عمومی حتماً موضوع را در هیئت‌رئیسه مطرح کرده و انتقال خواهیم داد و بحث ایجاد مشوق‌ها برای استقرار و ماندگاری پزشکان در قصر شیرین که از سوی فرماندار مطرح شد نیز بسیار مهم، کلیدی و راهگشا است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان قصر شیرین نیز گفت: در تنها بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) شهرستان قصر شیرین پزشکان متخصص در بخش‌های داخلی، بیهوشی، جراحی عمومی، زنان و قلب مستقر هستند که متخصص بیهوشی به‌صورت 10 روز در ماه در بیمارستان حضور دارد.
«عمران آزادی» افزود: از ماه آینده پزشکان متخصص اطفال و مغز و اعصاب و سونوگرافی نیز به کادر تخصصی این شهرستان اضافه می‌شوند.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون درمجموع با احتساب مراکز درمانی و بیمارستان، قصر شیرین هشت پزشک عمومی دارد که به 6 پزشک عمومی دیگر برای بخش سومار و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان نیاز داریم.
در پایان از زحمات «رضا منصوری»، رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان قصر شیرین قدردانی و «عمران آزادی» به‌عنوان رئیس جدید شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مرزی منصوب شد.
شهرستان قصر شیرین دارای یک بیمارستان است که سال 76 ساخته شده و بخش‌های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت‌های CPR در آن مستقر است.
ظرفیت بیمارستان اکنون 32 تختخواب است که این بیمارستان با 96 تخت مصوب دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است.
قصر شیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی، بیش از 27 هزار نفر جمعیت ساکن دارد.
این شهرستان علاوه‌بر جمعیت خود، به‌دلیل داشتن دو مرز رسمی هرروز محل عبورومرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.

شناسه خبر 61094