شناسه خبر:61141
1401/7/20 09:09:03

سپهرغرب، گروه خبر: ​مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام گفت: امسال (6 ماهه نخست) بهسازی و روکش آسفالت 35 کیلومتر از راه‌های روستایی این استان انجام شده است.

سیدزاهدین چشمه‌خاور روز سه شنبه اظهار کرد: مدت یاد شده (نیمه نخست سال)، اجرای پروژه لایه حفاظتی (فوگسیل) به طول 17 کیلومتر و عملیات اجرای میکروسرفیسنینگ به طول 11 کیلومتر در سطح جاده‌های استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه امسال علاوه بر اقدامات نگهداری راه‌های استان، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه‌ها نیز در دستور کار این‌ اداره کل قرار گرفته است، افزود: خط کشی راه‌ها که از مقرون به‌صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: در بازه زمانی (نیمه نخست سال جاری) بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر خط‌کشی در سطح جاده‌های استان انجام شده است
چشمه‌خاور بیان کرد: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به‌طور ویژه انجام می‌دهند.
به گفته وی، همچنین بیش از 13 هزار تابلو و علائم در سطح جاده‌های مواصلاتی استان نصب و اجرا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده‌های استان جهت سهولت در تردد زائران اربعین حسینی (ع) یادآور شد: عملیات بهسازی مسیرهای ارتباطی منتهی به مهران و پایانه مسافربری شهید حاج قاسم سلیمانی با جدیت انجام شد.
چشمه‌خاور در خصوص اقدامات حوزه اربعین این اداره کل گفت: برای سهولت در تردد زائران بیش از 60 کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان در بازه زمانی سه ماهه روکش آسفالت شد.
وی به آمار تردد مسافر و زائر از مرز بین‌المللی مهران در نیمه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: این مدت سه میلیون و 957 هزار و 681 نفر از این مرز تردد (ورود و خروج) کردند.
به گزارش ایرنا، استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 145 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

شناسه خبر 61141