شناسه خبر:61161
1401/7/20 09:37:26

سپهرغرب، گروه خانواده: اگر به یکباره به فرزندتان بگویید که فلان موضوع را باید رعایت کند، او نسبت به موضوع مقاومت نشان می‌دهد و هر چقدر که آن موضوع به نفع او باشد از آن سر باز می‌زند. یکی از موضوعاتی که والدین در تربیت فرزندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مقوله حجاب فرزندان شان است که لازم است با مقدمه چینی آنها را به سمت حجاب هدایت کنند.

برای تعریف کردن یک داستان یا خاطره یا فیلمی برای اطرافیان اگر با یک مقدمه و توضیح موضوع را آغاز کنید، هم داستان‌تان جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و هم فرد مقابل موضوع را بهتر درک می‌کند. البته با توجه به اینکه موضوع چه باشد این مقدمه چینی را کوتاه یا بلند می‌کنیم.
حال تصور کنید می‌خواهید به فرزندتان چیزی را آموزش و یاد دهید. اگر به یکباره به او بگویید که فلان موضوع را باید رعایت کند، او نسبت به آن موضوع مقاومت نشان می‌دهد و هر چقدر هم که آن موضوع به نفع او باشد از آن سر باز می‌زند. یکی از موضوعاتی که والدین در تربیت فرزندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مقوله حجاب فرزندان شان است.
به عنوان مثال اگر دخترتان به پوشیدن لباس‌های باز عادت کرده باشد بعد از رسیدن به سن تکلیف نمی‌توانید او را از این کار منع کنید چراکه بچه به حجاب رغبت نشان نمی‌دهد. بنابراین لازم است با مقدمه چینی کودکتان را به سمت حجاب و عفاف هدایت کنید.
برای ارتقای کیفیت حجاب باید این امر مهم را از سنین پایین آموزش داد و البته در معرفی و شناساندن حجاب اسلامی به امت، باید تلاش بسیار کرد و همه نهادهای مربوطه در این امر با برنامه‌ریزی و تعیین اهداف برای حفظ این ارزش تلاش کنند و مطالبه‌گری و پیگیری این امر با رسانه‌های صدای مردم است.
بهتر است آموزش حجاب و عفاف از سنین پایین شروع شود تا در روح و روان بچه نهادینه شود. چراکه ارزش‌گذاری آن در جامعه نوپا خیلی بهتر است تا زمانی که نوجوان و جوان هویت خود را پیدا کردند.
همانطور که در دین ما بارها و بارها در احادیث آمده است، حجاب و عفاف از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین بهتر است ارزش‌های مذهبی و سیاست کلی آموزش و پرورش برای کودکان این باشد که در سال‌های ابتدایی شروع به آموزش در مورد حجاب شود. چراکه اگر در سنین کودکی کم کم بچه با حجاب آشنا شود و به او آموزش داده شود، این موضوع را درک می‌کند و با آن خو می‌گیرد.

شناسه خبر 61161