شناسه خبر:61197
1401/7/21 09:20:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: در نیمه نخست سال جاری ۷۵ هزار و ۸۵۸ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سازمان استاندارد در تحقق اهداف حوزه تولید، صادرات و واردات کالا و همچنین رضایتمندی مصرف کنندگان کالاها با تایید و اطمینان بخشی نسبت به کیفیت و سلامت کالا نقش مهمی دارد.
وی در ادامه بیان کرد: استاندارد نقطه عطف پایداری اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی است و امیدواریم تمامی دستگاه های اجرایی استان با تعاملی سازنده زمینه هم افزایی در تولیدات و خدمات استاندارد در استان را فراهم کنند.
مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به میزان صادرات کالاهای استاندارد از مرز بین المللی مهران در بازه زمانی نیمه نخست سال جاری گفت: این مدت ۷۵ هزار و ۸۵۸ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده و عمده ترین کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.
همتی افزود: این مدت (نیمه نخست سال) بیش از ۱۸۲ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.
مدیر کل استاندارد استان ایلام اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی برای ۸۰۸ فقره پرونده صادراتی و ۱۰ فقره پرونده وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.
همتی بیان کرد: ۹۵۸ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

شناسه خبر 61197