شناسه خبر:61239
1401/7/23 08:56:50

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با توجه به کاهش دمای کمینه در ساعات شبانه، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در این استان وجود دارد.

«محمدحسن باقری‌شکیب» روز پنجشنبه افزود: کاهش دمای هوا در ساعات شبانه، موجب سرمازدگی درختان و محصولات باغی می‌شود که کشاورزان باید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود درنظر بگیرند.
وی ادامه داد: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان تا چند روز آینده صاف و آفتابی است و در ساعات عصرگاهی شاهد وزش موقتی باد خواهیم بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: اسدآباد با 27 درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار صفر درجه سانتیگراد بالای صفر به‌ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در 24 ساعت گذشته بودند.
وی ابراز کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در 24 ساعت گذشته به‌ترتیب 24 و دو درجه سانتیگراد بالای صفر و برای 24 ساعت آینده به‌ترتیب 25 و دو درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.
آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 61239